انتقادات گسترده نمایندگان آمریکا به ایلهان عمر پس از انتقاد از برخی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اکسیوس ، گروهی از یهودیان و نمایندگان مجلس آمریکا پس از توئیت ایلهان عمر درمورد جنایات غیرقابل تصور انجام شده توسط رژیم اسرائیل و حمایت های آمریکا ، انتقادات شدیدی را ابراز داشتند.

مجلس قبلاً در پاسخ به اظهارات عمر درباره اسرائیل ، قطعنامه ای را از طرف دموکرات ها در مورد محکومیت یهودستیزی تصویب کرد و جمهوری خواهان مدت هاست که نماینده مجلس مینه سوتا را به یهودستیزی متهم می کنند – اتهامی که وی انکار می کند.

ایلهان عمر با اشاره به مخالفت ایالات متحده با دادگاه کیفری بین المللی در تحقیقات جنایات احتمالی جنگ در درگیری غزه و افغانستان نوشت :ما باید از سطح یکسان پاسخگویی و عدالت برای همه قربانیان جنایات علیه بشریت برخوردار باشیم ، عمر .

وی تاکید کرد : ما قساوت های غیرقابل تصوری را دیده ایم كه توسط آمریكا و اسرائیل انجام شده است. 
پس از این سخنان گروهی متشکل از 12 حزب دموکرات مجلس یهودی با صدور بیانیه ای از عمر خواستند تا سخنان خود را در مورد آمریکا و اسرائیل وحماس و طالبان روشن کند.

نمایندگان به زبان انتقاد نوشتند: برابری ایالات متحده و اسرائیل با حماس و طالبان توهین آمیز است.

دموکرات ها افزودند: ایالات متحده و اسرائیل نیز ناقص هستند و مانند همه دموکراسی ها ، گاهی مستحق نقد هستند؛ اما معادل سازی های کاذب روشی غلط است. 
عمر در یک توییت پاسخ داد و گفت: استناد من به پرونده ای علنی علیه اسرائیل و آمریكا  در دادگاه کیفری بین المللی است. شما ممکن است سعی کنید این تحقیقات را تضعیف کنید یا عدالت را در مورد قربانیان آنها انکار کنید اما تاریخ به ماآموخته است که حقیقت را نمی توان برای همیشه پنهان یا ساکت کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × 5 =