«اپیدمی خشونت» در کنار اپیدمی کرونا در امریکا می تازد/ بایدن:‌جایگاه‌حقوق‌بشری‌ما،درجهان‌تخریب‌شده‌است

به گزارش سلام نیوز «جو بایدن» رئیس جمهور امریكا ، طی بیانیه ای از اقدامات اجرایی تیم دوازده نفره انتخابی با هدف رسیدگی به گسترش خشونت و ترویج استفاده و نگهداری از اسلحه در سراسر این کشور خبر داد و ترویج خشونت در ایالات متحده را یک اپیدمی و شرمساری بین المللی خواند

اعلامیه بایدن در پی دو تیراندازی گسترده دیگر در ایالات متحده صورت گرفت.

chinadaily می نویسد که چند روز گذشته در اقدامی هولناک یک پزشک 70 ساله و همسر 69 ساله او به همراه دو نوه آن ها  و نیز یک مرد 39 ساله که در خانه آن ها کار می کرد در خانه پزشکی در راک هیل واقع در کارولینای جنوبی به ضرب گلوله کشته شدند.

مقامات گفتند« فیلیپ آدامز » بازیکن سابق 33 ساله لیگ ملی فوتبال  امریکا ، این قتل ها را انجام داد و ساعاتی بعد نیز به خود شلیک کرد.

بایدن ضمن اشاره به این مساله که مکرر خبر تیراندازی در کارولینای جنوبی را می گیرد ،گفت: خشونت با اسلحه در این کشور تبدیل به یک اپیدمی شده است.  

اعتراض نهادهای حقوق بشری به بدقولی های رئیس جمهور در مبارزه با خشونت

وی در سخنان خود در باغ گل رز اظهار داشت: این مساله که  هر روز تعداد زیادی انسان در اثر خشونت مسلحانه در آمریکا می میرند ، خللی بر شخصیت حقوق بشری و جایگاه ما به عنوان یک ملت در عرصه بین الملل است.

مقامات گفتند که پنجشنبه طی یک تیراندازی که در تگزاس در یک کارخانه کابیت سازی رخ داد ،یک نفر کشته و 5 نفر زخمی شدند. یک سرباز دولتی نیز بعداً در جریان تعقیب و گریز مورد اصابت گلوله قرار گرفت  که همه ناشی از ترویج خشونت و استفاده از زور سلاح در برخورد های اجتماعی است. 

 

«جو بایدن» در اولین روز ریاست جمهوری خود متعهد شد که ممنوعیت حمله اسلحه را بازگرداند و یک لایحه به کنگره ارسال کند تا حمایت از تولید کنندگان اسلحه را لغو کند .

در عوض ، رئیس جمهور در اولین روزهای حضور خود بیشتر توجه خود را معطوف به تصویب بسته امداد 1.9 تریلیون دلاری COVID-19 کرده است و اخیراً نیز با طرح زیرساخت 2.3 تریلیون دلاری خود باعث ناامیدی برخی گروه های حقوق بشری و ضد خشونت و ضد اسلحه شده است و اعتراضات آنان را برانگیخته است. 

دادستان کل «مریک گارلند» پیشتر گفته بود 40 درصد جرائم رخ داده شهری در ایالات متحده ارتباط مستقیم با مساله حمل اسلحه به ویژه اسلحه گرم و اسلحه بدون مجوز یا همان اسلحه های به اصطلاح “اشباح” است که آمار نامرئی اما بسیاری دارد. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − پنج =