ایران حامی صلح و ثبات کشورهای منطقه است

♦به گزارش سلام نیوز رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: ثبات و صلح در منطقه و در افغانستان مسئله‌ای است که ایران با تمام توان آن را پیگیری می‌کند و معتقدیم باید در مقابل گروه‌هایی که امنیت منطقه و افغانستان را به خطر می‌اندازند، ایستادگی کنیم.

در نشست مجازی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با وزیر امور زنان و نمایندگان زن عضو مجالس شورای ملی و سنای افغانستان که با حضور حسینه صافی وزیر سرپرست وزارت امور زنان افغانستان و جمعی از سناتورها و نمایندگان این کشور برگزار شد حاضران ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در صلح و امنیت پایدار منطقه تأکید کردند که در بیش از 3 دهه جنگ در کشور جمهوری اسلامی افغانستان زنان و کودکان بیشترین آسیب را دیده‌اند و باید در روند استقرار صلح پایدار حمایت‌های اجتماعی، فرهنگی و البته اقتصادی از این قشر انجام شود و کمک فراکسیون زنان و فعالان حوزه بانوان جمهوری اسلامی ایران در این حوزه می‌تواند موثر و قابل اتکا برای بانوان افغانستانی باشد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت اظهار داشت: این نشست با حضور 3 نفر از اعضای فراکسیون زنان، خانم‌ها الهیان، بنده به عنوان رئیس فراکسیون و خانم محمودی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه روند صلح افغانستان در حال پیگیری است، دغدغه خانم‌های افغانستانی حاضر در این نشست مجازی این بود که با توجه به نقش جمهوری اسلامی در منطقه و با توجه به زمینه‌های مشترک فرهنگی ایران و افغانستان در زمینه صلح افغانستان جمهوری اسلامی ایران پیگیری نماید تا شاهد صلح و ثبات در جمهوری اسلامی افغانستان باشیم. از دغدغه های این بانوان، حفظ جایگاه زنان در افغانستان بود که توسط گروه ایران مطرح شد که ارتقا جایگاه زنان بر اساس موازین اسلامی دغدغه ماست. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خود را کنار جمهوری افغانستان و زنان این کشور می‌بیند و از مهاجران این کشور سال‌ها استقبال و پذیرایی کرده است و امروز تعداد زیادی از اتباع افغانستانی در کشور ما مشغول کار و تحصیل هستند و امنیت این کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است و به نوعی می‌توان گفت امنیت افغانستان امنیت ایران است و ما از هر تلاشی را برای استقرار صلح، آرامش و امنیت در این کشور دریغ نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: توسعه ارتباطات منطقه‌ای از نظر دیپلماسی اقتصادی و سیاسی با افغانستان برای ما حائز اهمیت است و روابط فعالان حوزه زنان در حوزه پارلمانی و سایر حوزه‌ها نیز یکی از اولویت‌های مهم دو کشور است. ثبات و صلح در منطقه و در افغانستان مسئله‌ای است که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان آن را پیگیری می‌کند و ما معتقدیم باید در مقابل گروه‌هایی که امنیت منطقه و افغانستان را به مخاطره می‌اندازند ایستادگی کنیم. 

قاسم‌پور در پایان تصریح کرد: مقرر شد مباحث مطرح شده در این جلسه در همکاری‌های متقابل پارلمانی پیگیری شود و تا بتوانیم الگوی زن مسلمان در منطقه را محقق کنیم

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = شش