ایران قوی و مقتدر مقابل تروریسم و تحجر و واپس گرایی در منطقه

خانم دکتر می الخنساء* : اقدامات اخیر گروه های تروریستی مشخصا داعش در افغانستان در ترور، صلح و عدالت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند؛این گونه افکار و اقدامات تجاوزکارانه تهدید جدی برای خاورمیانه محسوب می شود. نتیجه حامیان مختلف ازگروه تروریستی داعش ، تخریب چهره اسلام  است چراکه اعمال آنها نشانی از تحجر و واپس گرایی و ترور بر پیکر آن می باشد و تا زمانی که این چهره افراطی از اسلام پر رنگ باشد کشورهای اسلامی دچار نقض حقوق خود میشوند و مقابله با اینگونه افکار و اقدامات تروریستی که بسیار هم ریشه ای است، اولین ضرورت در مبارزه با آن و تکریم اسلام محمدی است.

 

 

برای جلوگیری از این کار بایستی تمام کشورهای عرب و فارس مسلمان به ویژه شیعیان و کشورهای سنی دوست و متحد با شیعه و نه مخالفان شیعه که باعث تهدید و نفوذ مضاعف است، شکل گیرد و با این نقشه غرب و حمایت از این مسائل مقابله کنند. باید براین نکته اذعان داشت که آنچه در عراق و افغانستان و مانند آن در جریان است جنگ بین شیعه و سنی نیست چرا که شیعه و سنی بارها وبارها داعش و جنایات اش را محکوم کرده اند بلکه عده ای از جریانهای به ظاهر سنی هستند که مخالف شیعه و سنی های دوست شیعه هستند؛ که آنها شیعه و اسلام را ضعیف میخواهند و باید مقابل این جریانها ایستاد.

امریکا و رژیم اسراییل تلاش دارند اسلام را دینی افراطی و تکفیری نشان دهند و ما باید رفتاری در پیش بگیریم که آن را از بین ببریم و نه تشدید کننده این گونه چهره از اسلام باشیم و این بر دوش کشورهای اسلامی شیعه و سنی متحد با شیعیان است تا بتوانند به جنایات خود علیه مسلمین خصوصا در فلسطین خاتمه بدهند.

ما شاهدیم برخی کشورهای سنی حتی سایر دوستان سنی را که با شیعیان همکاری دارند و از آرمان فلسطین حمایت میکنند نمی خواهند؛ ولی ما باید این اتحاد و وحدت را حفظ کنیم تا آنان را نیز به این سمت تشویق کنیم.

آنها فلسطینی ها و مسلمانان را قتل عام می کنند و هیچکس اعتراض نمی کند. بنابراین، گروه تروریستی داعش تشکیل شده تا توجه جهانیان را از جنایاتی  که در جهان توسط غرب صورت می گیرد همچون جنایات صهیونیست ها بر علیه مردم فلسطین منحرف کنند.
اقدامات تجاوزکارانه گروه های تروریستی تکفیری (داعش) در منطقه و جهان در حال گسترش است و می تواند تمام جهان را نابود کند. داعش در عراق فجایع انسانی بسیاری را به بار آورده است. این گروه تروریستی  زنان، کودکان و مردان غیر نظامی را مورد حملات بی شمار قرار داده، تعداد بسیار زیادی از آنها را کشته است. آنان  رفتارها و قوانین سختگیرانه ای را تحمیل کرده اند که مخالف حقوق و کرامت و آزادی انسانی است.

گروه داعش در افغانستان و سوریه و عراق، تحت عنوان جهاد نکاح دختران صغیر را مجبور به ازدواج با تکفیری ها می کنند و دردآورتر از این چیست؟ افراد داعش همچنین جنایات وحشتناکی بر علیه زنان از جمله قتل، قطع عضو و به دار آویختن آنان مرتکب شده اند. این جنایات نوعی پاکسازی نژادی است. داعش خروج زنان بدون حضور مردان بجز در موارد اضطراری را ممنوع میکند که این نشان از اوج تحجر آنان نسبت به زنان و سعی در حذف آنان به هر گونه ای است به گونه ای که اغلب دیگر درکی از زندگی ندارند و در دنیای خود فرو رفته اند. آنها فروش لباس های مدرن و امروزی زنانه را ممنوع کرده و محل ورزش و آرایشگاهای زنانه را تحت عنوان کفر آمیز بودن آنها تعطیل کرده است.
داعش هیچ رحمی به زنان، کودکان، سالخوردگان و معلولین نمی کند و با تمام توان سعی در حذف و پاکسازی نژادی دارند. آنها خدا را نمی شناسند، با آموزه های اسلامی مبنی بر مدارا و احترام بیگانه اند و به هر شکل کشتار می کنند و به نام اسلام جهان را از اسلام بیزار میکنند ، اعمال و افکار متحجر آنان محکوم است و هر فرد آزادی خواه و متفکر و اسلام دوستی را از آنان منزجر می کند.

ما نگرانیم که تروریست های داعش دست به جنایات وحشتناک تری در افغانستان بزنند و این مسیر همچنان ادامه داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران تا کنون مخصوصا توسط اقدامات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جلوه خوبی از قدرت و اقتدار مقابل تروریسم را فراهم کرده است و این باید همچنان با قدرت ادامه یابد تا چهره واقعی اسلام مبنی بر دوستی و مدارا از چهره تروریستی که آنها برای جهان ساخته اند جدا شود.
در پایان من از مردم عراق و سوریه و افغانستان و ایران می خواهم که برعلیه داعش متحد باشند زیرا این حرکت ضد اسلامی یک تهدید جدی علیه صلح و پیشرفت و امنیت بین الملل در منطقه است .همچنین کشورهای جهان اسلام و مسلمانان حقیقی باید بر علیه این اقدامات تروریستی در منطقه یکصدا و اقدامات این جنایت کاران را محکوم کنند.

*دکترای حقوق بین الملل و عضو انجمن زنان مسلمان مبارز علیه تروریسم 

مطلب پیشنهادی

توجه به افکار عمومی در حیطه صلح؛ وظیفه امروز رسانه‌ها

دکتر عبدالحسین السلطان: مقابله با رویکرد تروریستی در اقصی نقاط جهان با مقاومت در برابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = شش