افراد انرژی مثبت و دارای صلح درون چه کسانی هستند؟

مهمترین، بهترین و ساده ترین راه برای اینکه از افرادی با انرژی روانی منفی کمتر آسیب ببینیم، این است که از آنها دوری کنیم و تا جایی که امکان دارد، تماس مان را با آنها کاهش دهیم و به محیط هایی که آنها در آن حضور دارند، نرویم و فاصله خود را با آنان و دیدگاههای آنان داشته باشیم.

گزارش: دکتر سارا نصغی

به گزارش سلام نیوز باید مرزی را بین خودمان و چنین کسانی تعریف کنیم و برعکس با افراد انرژی مثبت بیشتر باشیم . انرژی منفی و بودن با کسانی که برای مثال مدام درحال تعصب و خشک اندیشی هستند از شما نیز یک انسان منفی با همین خصوصیات میسازد؛ یعنی به آنها بفهمانیم که هر لحظه که دل شان بخواهد، اجازه دسترسی به روان افراد و ایجاد فضای منفی را ندارند و مخصوصا اگر مجبوریم وقت هایی را در روز با آنها بگذرانیم، داشتن این مرز تعریف شده بسیار مهم و هرانچه باشد کمتر است.
تا جای ممکن، در محیط های عمومی مثلا در تاکسی، اتوبوس و … وقتی با افرادی با انرژی روانی منفی مواجه می شوید، با آنها هم صحبت نشوید و در جواب شان سکوت کنید تا متوجه اشتباه خود شوند یا گاهی آنها را به هر طریقی متوجه انرژی منفی اطرافشان کنید که به خودشان و دیگر افراد جامعه آسیب میزنند.
وقتی آدمی منفی جایی حضور دارد، حتی الامکان از وارد شدن در بحث با او خودداری کنید و سعی نکنید متقاعدش کنید چون کار بیهوده ای است.

آدم های منفی در بحث ها به دلایلی که بیان می شود یا شما چه فکری می کنید و چقدر حق با شماست، کاری ندارند و تحت هر شرایطی می خواهند ثابت کنند آنچه خودشان می گویند درست است و قادر به دیدن حقایق و بدتر از آن واقعیتها نیستند و حفظ خودشان را بر رویارویی با چالشها ترجیح میدهند آن هم از بعد منفی. البته این راهکار درباره کسی که همواره به جامعه انرژی منفی می دهد، مطرح می شود نه شخصی که در مورد موضوعی اشتباه فکر می کند.
حداکثر کاری که می توانید برایشان انجام دهید، همدلی محدود و زدن یک لبخند است. بیش از این وارد صحبت و بحث نشوید.


برخی افراد در بعضی حوزه ها مثبت می اندیشند اما در یک مورد خاص، تفکرشان منفی است و تعصب به خرج میدهند که این نیز غلط است. یعنی جایی که شرایط مثبت هست بدبین، و جایی که شرایط منفی است میخواهند نشان دهند منفی نیستند این مساله به جابه جایی هاله انرژی معروف است یعنی فرد به طور کل در دایره انرژی منفی خود احاطه شده و از این رو شرایط منفی و خطر را نمی بیند و گاه به اصطلاح میخواهد ظاهر مثبت به خود دهد و گاه شرایط مثبت را با بدبینی مواجه میسازد این افراد نیز عادتا انرژی منفی از خود ساتع میکنند و باید از آنها فاصله داشت. 
تا جایی که امکان دارد، میهمانی یا جلسه دو نفره با آنها تشکیل ندهید تا تنها مخاطب شان نباشید. سعی کنید اگر مجبور هستید به هر دلیلی به ملاقات این افراد بروید، حتما آدم هایی را با خود همراه ببرید تا فشار روانی کمتری را تحمل کنید.

ویژگی های آدم های انرژی مثبت

شاید با توجه به نشانه آدم های منفی بتوانید حدس بزنید چه آدم هایی انرژی مثبت روانی دارند. البته برخلاف تصور خیلی ها، آدم های مثبت لزوما آدم هایی با حرف های مثبت و امیدوارکننده نیستند و حتی بسیار صریح انتقادات لازم و اصلاح اجتماعی را نیز دنبال میکنند اما نه با اثبات خود به هر شکل. آنها لبخندهای بزرگ و همیشگی می زنند؛ آنها ویژگی های روانی خاصی دارند که باعث می شود بدون اینکه بدانیم، به ما حس مثبت بدهند.
 خوشبینی متعادل 
آنها بیشتر خوب می گویند و در انجام کارها و ایجاد تغییر پذیری خوش بین و امیدوار هستند و کمتر به تعصب درگیر هستند.
مثبت اندیشی
آنها وقتی درباره واقعه ای صحبت می کنند، جنبه های خوب و جالب و آموزنده آن را هم می بینند و به شما منتقل می کنند و هر دو جنبه را می بینند .
مسئولیت پذیری
آنها مسئولیت وقوع خوشی ها و ناخوشی های زندگی  را می پذیرند و درک می کنند خودشان هستند که باید حرکت آفرین باشند و نه جهان و می دانند همیشه باید کاری مثبت و موثر انجام دهند تا نتیجه مثبت بگیرند.
کنشگری
آنها منتظر نمی مانند یک روز خوب برای خود یا خانواده یا دوستان شان بیاید، بلکه همیشه سعی می کنند یک روز خوب برای خودشان، خانواده و دوستان شان بسازند و از خوشحالی صحیح دیگران به شدت خوشحال میشوند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× نُه = 45