تاکید پوتین بر ضرور تغییر رفتار غرب با سوریه و رساندن کمکهای بشر دوستانه

♦به گزارش سلام نیوز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کمک های بشردوستانه باید از طریق دولت این کشور به همه ساکنان سوریه ارائه شود و وحدتی حول اقدامات حقوق بشری در منطقه شکل گیرد تا این مسیر را تسهیل نماید.

با توجه به اینکه این روند باید از طریق دولت مرکزی این کشور انجام شود ، بر لزوم ارائه کمک های بشردوستانه به همه ساکنان مناطق در سوریه بدون تبعیض و لزوم بر تسهیل گری تأکید کرد.

پوتین ، در مصاحبه با کانال آمریکایی “NBC” که متن آن دوشنبه شب در وب سایت کرملین منتشر شد ، گفت: متأسفانه ، فجایع زیادی رخ داده است و به طور کلی همه اقدامات ما باید با هدف تثبیت حمایت ها از مقامات سوریه باشد. اکنون تحویل کمک های بشردوستانه به همه مردم ، صرف نظر از هر زمینه سیاسی ، باید تنظیم شود و مسیرهای تسهیل کننده جدید سیاسی و فیزیکی ایجاد شود.

وی افزود: اما شرکای ما در غرب ، یعنی در ایالات متحده و اروپا می گویند که آنها به بشار (رئیس جمهور سوریه) اسد کمکی نخواهند کرد. می می گوئیم به افرادی که به این کمک نیاز دارند کمک کنید چراکه آنها بیشترین نیازهای اساسی را دارند. اما آن ها حتی در زمینه تهیه تجهیزات پزشکی و داروها در زمینه بیماری همه گیر ویروس کرونا نیز همراهی نمی کنند. این رفتارها غیرانسانی و بیرحمانه بوده و با هیچ چیز قابل توجیه نیست.

پوتین تأكید كرد كه موضع روسیه ضرورت تأمین كمكهای بشردوستانه و ایجاد یک جریان تسهیل گر منافع بدون تبعیض است ، زیرا این اتفاق و ائتلاف ها در همه دنیا رخ می دهد و مقررات قوانین بین المللی آن را بیان می كنند.

وی ادامه داد در این زمینه ، ما از رئیس جمهور اسد حمایت می کنیم زیرا هر روش دیگر رفتار ، تضعیف حاکمیت جمهوری عربی سوریه است.”

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 6 =