تحقیقات جدید: کاهش مراسم فوت پس از مرگ عزیز در بازگشت فرد داغدیده و صلح با پیرامون اثرگذار است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از newscientist در تحقیقاتی که پیشتر صورت گرفته بود ، آمده بود که آدمی پنج مرحله را طی می کند تا فوت یک عزیز را هضم نماید: انکار ، عصبانیت ، چانه زنی ، ناراحتی شدید و پذیرش.اما تحقیقات جدید نشان می دهد شرایط محیطی در کاهش مراسم مربوط به دفن و کاهش فضای التهابی اطراف فرد باعث می شود فرد زودتر به زندگی بازگردد حتی بدون طی کردن همه این مراحل به صلح مجدد با خود و اطراف دست یابد.

پس از طی تمام این مراحل ، می توانید به زندگی روتین خود بازگردید و ادامه دهید ؛اما واقعیت بسیار پیچیده تر است.

«الیزابت کوبلر-راس» که این ایده پنج مرحله ای را ارائه داد ، از نوشتن آن به گونه ای پشیمان شد که منجر به به بازگشت آن و از نو به تصویر کشیدن آن شد.

این مراحل نشان دهنده نوعی واکنش است که مردم می توانند داشته باشند ، اما در آخرین تحقیقات نشان داده شد که مردم یک نقشه راه یکسان و سفت و سخت را طی نمی‌کنند.

محقق نوشت که من این را به عنوان کسی می گویم که مانند میلیون ها نفر دیگر ماه ها آن را تحمل کرده و از دوستان و خانواده خود جدا مانده است. من می ترسم این مسئله که پیشتر گفته شده است باعث ایجاد مشکلاتی شود که به رسمیت شناخته نشده یا تأیید نشده باشد.

از نظر شناختی، احساسات یک ظرف غذا پیچیده و غیرقابل پیش بینی است. مناطق مغزی درگیر تقریباً با هر عملکرد عصبی دیگر در هم آمیخته اند. به همین دلیل است که تجربیات عاطفی می توانند بسیار قدرتمندانه بر ما تأثیر بگذارند و پردازش آنها بسیار طولانی و گاه متفاوت می شود.

مغز ما بر اساس تجربیات و درک ما از دنیای اطراف یاد می گیرد و رشد می کند پس می تواند متفاوت باشد. تفاوت های فردی نیز بر این اثر گذار است.

همه می دانیم که وقتی شخصی را از دست می دهیم و از دنیا می رود ، برای خداحافظی یا مراسم گرفتن برای آن مرحوم ، مراسم خاکسپاری و بیداری داریم این بخشهای پذیرفته شده فرآیند عزاداری گاه برای بدن خوب نیست و باعث تخلیه روحی نمی شود و ضرر دارد.

اگرچه مراسم با حسن نیت و در بعد مردمی پذیرفته است اما مراسم خاکسپاری در فواصل اجتماعی ممکن است بیش از فواید ضرر داشته باشد.

از جمله اینکه ، تشریفات احساس کنترل بر داغدیده را کاهش می دهد و مانند باز کردن زخم در حال ترمیم است . یک مراسم کافی است و مراسم بیشتر در مرگ نزدیکان ما را دچار فرسایش بیشتر در غم می کند.

 شرایطی است که توسط علم پزشکی شناخته شده است حال فرد را بهتر می کند و خلاف آن ممکن است بر مشکلات بیافزاید چون مغز نیز از ما انتظار دارد در کمک به حل مساله به او کمک کنیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − شش =