تلاشهای حقوق بشری برای تحریم حاکم دبی و رهایی لطیفه

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از آرتی عربی، نشریه انگلیسی «دیلی میل» به نقل از برخی فعالان حقوق بشر اعلام کرد که تلاش‌های جدی برای اجرای تحریم‌های مالی علیه «محمد بن راشد» حاکم دبی به موجب قانون ماگنیتسکی به علت حبس لطیفه جریان دارد.

این نشریه نوشت: این فعالان از «بیل براودر» طراح قانون ماگنیتسکی علیه ناقضان حقوق بشر درباره چگونگی مشمول کردن او در این قانون مشورت و کمک خواسته‌اند.

براودر تأکید کرد: در صورتی که محمد بن راشد مشمول این قانون شود همه فعالیت‌های مالی او در انگلیس و جهان متوقف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، محمد بن راشد اموال فراوانی در انگلیس دارد که شامل ۷۵ میلیون پوند و کاخ سوولک و زمین‌های بسیار وسیعی در این کشور و یک اصطبل بسیار بزرگ می‌شود.

«تینا جو هیناینن» از دوستان نزدیک «لطیفه» دختر محمد بن راشد نیز از ملکه انگلیس برای اقدام جهت آزاد کردن او درخواست کمک کرده است.

هفته گذشته لطیفه محمد آل مکتوم، ۳۵ ساله، دختر حاکم دبی با انتشار چندین ویدئو از خود اعلام کرد که پس از ناکامی چندباره برای فرار از امارات در سال ۲۰۱۸ مدت هاست در اسارت به سر می‌برد و حال در حمام ویلایی در کنار ساحل زندانی است.

سازمان ملل در واکنش به این فیلم از امارات خواست که شواهدی درباره زنده بودن لطیفه دختر محمد بن راشد ارائه کند.

سفارت امارات در لندن تأکید کرده که دختر حاکم دبی در منزل تحت درمان است و روند درمان او به خوبی پیش می‌رود و آنچه در رسانه‌ها منتشر شده بازتاب دهنده واقعیت نیست.

قانون ماگنیتسکی، قانونی آمریکایی است که کنگره آن را تصویب و باراک اوباما، رئیس جمهور وقت در دسامبر سال ۲۰۱۲ با امضای خود آن را اجرایی کرد که بر اساس آن افرادی که مرتکب نقض حقوق بشر شوند، مجازات خواهند شد.

پیشتر نماینده مردم تهران خطاب به دختر حاکم دبی که موضوع حبس شدن وی در یک خانه توسط پدرش در شبکه های اجتماعی خبر ساز شده بود پیشنهاد داده که به ایران بیاید تا از نعمت آزادی و حقوق بشر بهره مند باشد.

زهره الهیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این خصوص در حساب تویتری خود نوشت:

«پیشنهادی برای دختر در بند حاکم دبی!

‏به ایران بیا. می‌توانی در ایران همچون سایر بانوان و دختران ایرانی هم درس بخوانی و هم زندگی کنی!

‏و هم از نعمت ⁧آزادی⁩ و حقوق بشر بهره مند باشی»

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = نُه