جسم و روح خود را آماده ورود به ماه رمضان کنید

♦به گزارش سلام نیوز ماه مبارک رمضان از مهم ترین ماههای مسلمانان از ابعاد مختلف است که به علت روزه داری و عبادات خاص این ماه بهتر است قبل از ورود به ماه رمضان از لحاظ جسمی و روحی خود را آماده ورود به آن کنیم .راههای آماده سازی بدن باری ماه رمضان می تواند از حیث جسمی و روحی و ذهنی معنا پیدا کند که در زیرچند پیشنهاد علمی برای این مهم را می خوانید:

1-چند روز قبل ز آغاز ماه رمضان خود را باساعات و آداب این ماه عادت دهید تا به هنگام ورود به این ماه مشکلات کمتری را تجربه کنید و زودتر وفق پیدا کنید.

2-ساعات خواب خود را جلو بیاندازید و سحرها کمی قبل از اذان صبح از خواب ییدار شوید .

3- در سحرهای چند روز مانه به ماه مبارک ، هر روز یک خرما مصرف کنید تا سیستم گوارشی شما عادت کند.

4-در طول روز خوراک و تنقلات خود را کمتر کنید و به جای آن آب بیشتری مصرف نمائید. تا هم آماده کم خوری شوید هم ذخیره آب را افزایش دهید و آب بافتی و میان بافتی بدن در دوران ماه رمضان به کمک شما آید.

5-مصرف میوه جات را بیشتر از موارد کربوهیدرات نمائید. کربوهیدرات قابلیت چربی سازی بیشتری داشته و فزایش وزن می تواند با وجود عدم دریافت منابع در طول روز ، نه تنها کمکی به کاهش گرسنگی شما نمی کند که بر میزان فعالیت های شما نیز اثر معکوس خواهد داشت.

6-از عرق های گیاهی که در کاهش عفونت و التهابات گوارشی موثر است ، در روزهای پایانی شعبان بیشتر استفاده کنید تا احیانا این مشکلات در سیستم گوارشی شما منجر به افزایش سطح تشنگی و کاهش آستانه تحمل در روزهای ماه مبارک نشود.

7-برخی اقدامات معنوی نیز شمارار برای ورود به این ماه و بهره بری حداکثری کمک می کند. استفاده از روزه های سفارش شده آخر شعبان هم آمادگی روزه داری را بالا می برد هم ظرفیت روحی شما را می افزاید

8-اذکار استغفار و زیارت عاشورا نیز از اعمال عبادی روزهای آخر شعبان است که بستر ساز ورود روحی و ذهنی به ماه رمضان و بهره برداری بیشتر از فیوضات این ماه است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 7 =