جلیلی:بیکاری یکی از مشکلاتی است که جوانان با آن مواجه هستند

♦به گزارش سلام نیوز نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه هایی که در دولت آینده پیگیری خواهیم کرد این است که در چهار سال آینده بیش از ۴ میلیون شغل برای جوانان ایجاد کنیم و برای آن برنامه داریم.

سعید جلیلی افزود : بیکاری یکی از مشکلاتی است که جوانان با آن مواجه هستند و ما برای این مشکل در دولت آینده طرح و برنامه داریم.

وی ادامه داد: یک جوان ۱۰ سال از بهترین روزها و عمر خود را مشغول تحصیل و درس خواندن است، طبق قانون اساسی داشتن شغل مناسب و رضایت مندی از شغل حق همه آحاد جامعه است و ما این مساله را بررسی کردیم و برای آن طرح های مختلفی هم داریم.

جلیلی خاطر نشان کرد: ما در حوزه های معدن، صنعت و سایر بخش های دیگر مانند شیلات، گردشگری و دیگر حوزه ها، ظرفیت های بسیاری داریم که باید از آن استفاده کرد. اگر برنامه ریزی خوبی در این حوزه ها انجام شود نتایج قابل قبولی به دست می آید و می توانیم اثرات آن را شاهد باشیم.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه های من این است که در سایر رشته ها نیز شغل ایجاد کنیم، ما می توانیم در بسیاری از کارها طرح های پژوهشی را برون سپاری کنیم و این فرصت را در اختیار جوانان قرار بدهیم تا آن ها نیز از این فرصت بهره مند شوند. بسیاری از طرح های پژوهشی و مطالعاتی را می توان به جوانان تحصیل کرده واگذار کرد تا آن ها وارد بازار کار شوند.

جلیلی تصریح کرد: مانند نظام مهندسی می توانیم سامانه ای ایجاد کنیم تا فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و علوم پایه نیز با ثبت نام خود در این سامانه ها بتوانند خودشان را معرفی کنند و دستگاه ها نیز موظف هستند طرح های خود را به جوانان ارائه کنند تا این جوانان نیز با شرکت در مناقصات این طرح ها را عهده دار شوند و در ازای آن نیز مزد بگیرند. همچنین دانشگاه ها نیز موظف هستند که دانش آموختگان خود را در یک رشته شغلی مشغول کنند و در طی تحصیل و پایان نامه هایی که مرتبط با صنعت باشد، حتما با برنامه ریزی درست می شود کارهای بسیاری را انجام داد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × 9 =