حزب الله«حمله آمریکا»را نابودکننده تفاهمات پیشین دانست

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المیادین  «گروه‌های مقاومت» در عراق با انتشار بیانیه‌ای مشترک تأکید کرد که حمله روز گذشته امریکا به مواضع کتائب حزب الله تفاهمات سیاسی پیشین را نقش برآب کرده است.

 این گروه‌ها با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده‌اند که «این جنایت به نحو قاطع همه تصمیمات ناشی از تفاهمات سیاسی را از میان برده و عقیم بودن آن تفاهمات را اثبات کرده است».

در این بیانیه آمده که دولت عراق فرصت اندکی برای مشخص کردن موضع روشن خود درباره آنچه این گروه‌ها «نقض مکرر حاکمیت ارضی عراق» خوانده‌اند دارد و از دولت عراق خواسته‌اند که موضع خود را درقبال اشغالگری و همسایگانی که خاک خود را مبدأ این حملات ساخته‌اند روشن کند.

این بیانیه افزوده که «سرسپردگان از اشغالگران جنایات بیشتری طلب می‌کنند و می‌خواهند موضع عراق را به موضع خود تقلیل دهند».

در این بیانیه برخی که از آنها به «خائنان ترسوی بزدل» یاد شده به تلاش برای یافتن توجیه‌های واهی برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری متهم شده‌اند و افزوده شده که «این خائنان هر کسی را که مخالف و مقاوم دربرابر اشغالگری باشد متهم می‌کنند».

در بیانیه این گروه‌ها اقدامات نیروهای خارجی «خلاف قوانین بین المللی» و نقض اصول حاکمیت ارضی کشورها شمرده شده و از دولت خواسته شده است که با تحقیقی فنی و دقیق کسانی را که با اشغالگران همکاری کرده‌اند معرفی کند.

این بیانیه تأکید کرده که ادامه این روش دولت و خود را به غفلت و بی اطلاعی زدن «همه را به جایی می‌کشاند که برای همه بد خواهد بود».

این نیروها تأکید کرده اند که این جنایات بدون پاسخی متناسب نخواهد ماند و همدستان و مزدوران هم از مجازات در امان نخواهند بود و افزوده اند که هر چیزی که اشغالگران خارج از محدوده خطر می شمردند امروز در معرض گلوله های ماست.

بیشتر بخوانید:حمله آمریکا به بسیج مردمی«طرحی برای بازگرداندن داعش»است

 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + 8 =