حمام خون در میانمار/معترضان، قانون اساسی را به آتش کشیدند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از عربی21 امروز پنجشنبه اول آوریل ، معترضان در میانمار ، در حالی که دو ماه از به دست گرفتن قدرت توسط ارتش می گذرد، نسخه هایی از قانون اساسی تهیه شده توسط ارتش را سوزاندند و نسبت به حمام خون در این کشور هشدار دادند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد نسبت به حمام خون در نتیجه کارزار شدید علیه معترضین به کودتا هشدار داد.

هشدار فرستاده سازمان ملل در پی تشدید درگیری ها بین ارتش و مبارزان اقلیت های قومی و مخالفان کودتا در مناطق مرزی است.

کانال خبری DVB گزارش داد که حداقل 20 سرباز کشته شده و چهار کامیون نظامی در درگیری با ارتش کاچین-یکی از بزرگ ترین گروه های شورشی میانمار- منهدم شده است.

هواپیماهای ارتش میانمار برای اولین بار پس از قریب 20 سال ، بمباران سایت های اتحادیه ملی کارن -یک گروه دیگر شورشی-را آغاز کردند ؛که باعث شد هزاران روستایی خانه های خود را ترک کنند و بسیاری از آنها به تایلند پناه برند.

هشدار نماینده سازمان ملل/وخامت اوضاع در میانمار

کریستین شیرنر بورگنر ، نماینده ویژه سازمان ملل در میانمار ، به شورای امنیت 15 نفره گفت که ارتش قادر به اداره کشور نیست و هشدار داد که اوضاع درمیانمار رو به وخامت خواهد رفت.

وی افزود که شورا با  وجود “حمام خون قریب الوقوع”باید “اقدام  و عمل” را برای تغییر روند وقایع در نظر بگیرد . انجمن کمک به زندانیان سیاسی در میانمار گفت که حداقل 536 غیرنظامی در این اعتراضات کشته شدند که 141 نفر از آنها روز شنبه ، خونین ترین روز از زمان آغاز ناآرامی ها است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 5 = بیست