حکومت جهانی صاحب الزمان(عج) و فرصت کشف دنیای علم

زینب عامری: یکی از خصوصیات بارز انقلاب جهانی حضرت مهدی عج الله تحولات همه جانبه فکری و فرهنگی به زیر برقراری یک نظم سودمند اجتماعی و اقتصادی و پرهیز از تشتت و بی عدالتی در عرصه هستی خواهد بود که «علم» نقش کلیدی در این مهم خواهد داشت.

 

قوانین کامل، کارآمد و پویا و ایجاد حس امنیت و عدالت تام میان تمام مردمان، رشد غیرقابل تصور فناوری، توسعه شگرف علوم مربوط سلامت جسم و روح، اوج گیری عقول و علوم گوناگون، برپایی قوی ترین نظام آموزشی، نزول قطرات رحمت الهی روی زمین و تجلی کامل زندگی عالی و انسانی بر کره خاکی کمترین جلوه ظهور آن عالم دوران است‌ به گونه ای که هرکس ذره ای استحقاق هدایت در دل داشته باشد حقیقت دین و توحید انتخاب او خواهد بود گویی که تاکنون هیچ نمی دانسته است.
امام صادق علیه السلام میفرمایند: «علم و دانش27حرف است. تمام آنچه پیامبران الهی برای مردم آوردند دو حرف بیش نبود اما هنگامی که قائم ما قیام کند 25حرف دیگر را در میان مردم منتشر میکند.»(اوج گیری علمی، فرهنگی و سطح زندگی).

بدون شک یکی از زمینه های مهم دست یابی به اهداف و جامعه ایده آل نیز حرکتهای صحیح، هدفمند و عمیق علمی، ارتباطات علمی و قدرت ارتباط گیری با تجربیات و دستاردهای دیگر ملل در پرتوی اندیشه ناب توحیدی خواهد بود.

یکی از ارزشمندترین و مفیدترین اقدامات انسانی نیز تلاش جهت دستیابی هرچه بیشتر آکادمیک و غیرآکادمیک به دانشهای گوناگون است که قابلیت ذهنی فرد و اجتماع را به طرز مطلوبی ارتقا خواهد داد.

البته مدنظر داشته باشیم که علم بی عمل از جهل و ندانستن، بیشتر مذمت شده است و بایستی همراه هر یادگیری،عمل بدان سرلوحه ما قرار داده شود.هرچه بخوانیم، بیاندیشیم، تاملگری را تمرین کنیم، کم است چراکه جهان هربار فرصت بیشتری برای کشف هیجان انگیز خود به ما خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

توجه به افکار عمومی در حیطه صلح؛ وظیفه امروز رسانه‌ها

دکتر عبدالحسین السلطان: مقابله با رویکرد تروریستی در اقصی نقاط جهان با مقاومت در برابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − = دو