حکیم: زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق رسیده است

♦به گزارش سلام نیوز سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که وقت آن رسیده که کشوری با حاکمیت ارضی کامل شویم که هیچ نیروی خارجی و از همه مهم‌تر نیروی نظامی آمریکایی در آن حضور نداشته باشد.

بنا بر گزارش ایرنا، رهبر جریان حکمت ملی عراق در گردهمایی سالیانه آغاز ماه محرم که عصر امروز (جمعه) در میدان خلانی بغداد برگزار شد، اظهار کرد: نمی‌توان سیاست خارجی‌ داشت که متناسب با سیاسی داخلی کشور نباشد. نمی‌خواهیم روابطمان با کشورهای منطقه مبتنی بر تعارف و منحصر به گرفتن عکس‌های یادگاری باشد. ما روابطی مبتنی بر اولویت‌های منافعمان می‌خواهیم.

وی در ادامه با تاکید بر حل مسائل و اختلافات منطقه‌ای، گفت: بسیاری از مسائل منطقه‌ای بلاتکلیف مانده که از همه مهم‌تر مساله آب‌های مشترک است و ما سازوکارهای دیپلماتیک مؤثر و تصمیمات سیاسی شجاعانه لازم داریم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه تصریح کرد: باید به مجادلات بر سر نهادهای امنیتی کشور و اتهام‌زنی به همه نیروهای وفادار در همه شاخه‌های نیروهای مسلح و از همه مهمتر حشد الشعبی پایان داد و با هرکسی که به اقتدار حکومت تعرض می‌کند و خارج از چارچوب حکومت سلاح به دست می‌گیرد، برخورد کرد.

حکیم در ادامه تاکید کرد: وقت آن رسیده که کشوری با حاکمیت ارضی کامل شویم که هیچ نیروی خارجی و از همه مهم‌تر نیروی نظامی آمریکایی در آن حضور نداشته باشد.

وی همچنین گفت: از نظر ما گام‌های دولت الکاظمی برای تحقق این هدف، استوار و موفق بوده و برای تحقق کامل نیازمند حمایت مردمی و سیاسی است.

حکیم ادامه داد: تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی روابط با کشورهای همسایه و منطقه و جهان شایسته تقدیر است. این تلاش‌ها باعث شده که عراق میدان تفاهم و توافق و گفت‌ وگوهای منطقه‌ای و بین‌المللی و نه میدان تسویه ‌حساب و نزاع‌های ویرانگر باشد. همواره از این رویکرد دولت حمایت کرده و می‌کنیم و می‌کوشیم که عراق بازیگر اصلی در پل زدن میان منافع کشورهای منطقه و جهان باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان بار دیگر با دعوت به گفت وگو و مذاکره برای حل مشکلات منطقه، گفت: بار دیگر کشورهای همسایه و برادر، عراق، ایران، عربستان، ترکیه و مصر را دعوت می‌کنیم که پشت میز مذاکره‌ای جدی برای خدمت به منافع امروز و فردای ملت‌های منطقه بنشینند.

مطلب پیشنهادی

اتحادیه اروپا: برای رسیدگی به مهاجران و بهبود حفاظت از مرز پول بیشتر به برخی کشورها می‌دهیم

ترکیه ۵۶۰ میلیون یورو دیگر از اتحادیه اروپا برای همکاری در سیاست پناهندگان دریافت می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− دو = 7