خیابانهای لبنان پس از یک تظاهرات سنگین، بازگشایی می شود

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اسکای نیوز عربی، ارتش لبنان اعلام کرد که بعد از آتش زدن لاستیک خودروها توسط معترضان برای بستن خیابان ها، اقدامات لازم برای بازگشایی خیابان ها و جاده ها را انجام داده است.

در بیانیه رسمی ارتش لبنان که صبح امروز (چهارشنبه10 مارس) صادر شده آمده که در پی حوادث تأسفباری که در کشور رخ داد و به منظور حفاظت از سلامت و امنیت شهروندان یگان های ارتش از صبح امروز برای بازگشایی خیابان ها وارد عمل شده اند.

از یک هفته پیش، و در پی افزایش بی سابقه قیمت ارز در لبنان و رسیدن آن به مرز 11 هزار لیره، مردم در نقاط گوناگون لبنان دست به اعتراض و تظاهرات زدند.

روز دوشنبه «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان، از دستگاه امنیتی این کشور خواست که نقشه های موجود برای ضربه زدن به کشور را برملا کند و افزود که اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد برخی طرف های خارجی در تضعیف پول ملی دست دارند.

عون در نشست امنیتی و اقتصادی تأکید کرد که مردم حق بیان نظر خود از راه تظاهرات را دارند اما بستن راه ها محدود کردن حق شهروندان در جا به جا شدن آن هم به خصوص پس از چند هفته قرنطینه سراسری در کشور است.

او تأکید کرد که بستن خیابان ها چیزی فراتر از آزادی بیان و اقدامی سازمان یافته برای خرابکاری با هدف برهم زدن ثبات در کشور است و از دستگاه های امنیتی و نظامی خواست که به مسئولیت خود در اجرای قانون عمل کنند.

رئیس جمهور لبنان همچنین نسبت به خطر شعارهایی که به وحدت ملی آسیب می زنند و حکومت و نمادهای حکومتی کشور را هدف قرار می دهند هشدار دارد.

ازسوی دیگر، «حسان دیاب»، نخست وزیر مستعفی لبنان تأکید کرد که کسانی می کوشند کشور را به سمت انفجار پیش ببرند و افزود که باید در جلوگیری از این موضوع قاطعیت به خرج داد.

او گفت که کشور به شرایط بسیار خطرناکی رسیده و کسانی قیمت ارز را بالا و پایین می کنند تا به آینده کشور آسیب بزنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − سه =