دادستان پرونده «جرج فلوید» خواستار تشدید مجازات قاتل وی به علت تخریب چهره حقوق بشری آمریکا در جهان شد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اسوشیتدپرس،دادستان های پرونده قتل جرج فلوید از قاضی تقاضا کردند هنگام محکوم کردن «درک شوین» که محکوم به قتل به فلوید شده بود ، عوامل تشدید کننده را در نظر بگیرد تا اقدامات بازدارانده دیگر که در سراسر ایالات متحده در حال تشدید است، را تسریع نماید.

دادستان روز جمعه از قاضی مینیاپولیس ناظر پرونده علیه درک شووین خواست که هنگام حکم افسر سابق پلیس در ماه ژوئن به جرم قتل جورج فلوید ، چندین شرایط وخیم و تشدید کننده را در نظر بگیرد.

دادستان کل ایالت مینه سوتا«کیت الیسون» و دادستان اصلی «متیو فرانک» در یادداشتی به قاضی دادگاه منطقه پیتر کاهیل گفتند که شووین مستحق مجازاتی سخت تر از آنچه در دستورالعمل های ایالتی قرار گرفته است،می باشد؛ زیرا او دارای یک مقام مرجع و ارشد بوده و باید باقی کادر پلیس همراه خود را نیز از این اقدام باز می داشته اما خود بدان مبادرزت ورزیده و با فلوید نه مانند یک مجرم که چونان  قربانی آسیب پذیر رفتار کرده است و وجهه قانون را خدشه دار کرده است. 

دادستان نوشت: اقدامات متهم موجب درد بلاعوض و آزار روانشناختی آقای فلوید و اطرافیان و کل جامعه و تشدید خشونت شد.

وی افزود : شووین با وجود دیدن صحنه خفگی فلوید،هیچ تلاشی برای ارائه مراقبت های پزشکی به او انجام نداد و این جنایت در نقش یک پلیس است.

«اریک نلسون» وكیل شووین ، بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

«درک شووین» یک افسر پلیس باسابقه سفید است که در 25 مه سال 2020 حین بازداشت یک مجرم سیاهپوست به نام جرج فلوید 46 ساله که مقاومت خاصی نیز برای بازداشت از خود نشان نداده است، زانوی خود را به گردن وی فشار داده و 9 دقیقه وی را در همین حال نگاه داشته و موجب خفگی وی شده است .

  مرگ فلوید منجر به اعتراض در ایالات متحده و خارج از آمریکا در مورد استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس علیه افراد رنگین پوست شد. در تاریخ 20 آوریل  هیئت منصفه 12 نفره ، شووین را در سه درجه به جرم قتل درجه دو ، قتل درجه سه و آدم کشی در قتل فلوید ، محکوم کرد.

شووین در 16 ژوئن براساس دستورالعمل های مجازات ایالتی  با 75 سال زندان روبرو شد که در صورت موافقت قاضی کیهیل با استدلال های قانونی دادستان ، وی می تواند مدت بیشتری نیز در زندان نگه داشته شود. دادستان ها همچنین استدلال كردند كه قاضی باید به خاطر داشته باشد كه شووین با یك گروه سه نفره یا بیشتر و در حضور چهار كودك حاضر در صحنه که در فیلم هستند مرتكب جنایات شده است و این چیز جز فاجعه انسانی برای آمریکا نیستد و چهره آمریکا را دچار نابودی ساخته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = بیست چهار