دبیر ستاد حقوق بشر : همکاری و گفت‌وگو ابزار موثر برای ارتقا حقوق بشر است

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، در دیدار  تیه بو، سفیر فرانسه در تهران، بر همکاری‌های حقوقی و قضائی میان دو کشور تاکید کرد. 

گزارش: علی محمدنسب

به گزارشسلام نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، در دیدار تیه بو، سفیر فرانسه در تهران با اشاره به گفت‌وگوهای حقوقی و قضائی با برخی کشورها، از جمله کشورهای اروپایی، آمادگی تهران برای تبادل نظر و گفت‌وگو با پاریس را اعلام داشت و گفت: گفتگو میان هیات های قضایی دو کشور و تبادل تجربیات می‌تواند به فهم بیشتر طرفین نیز کمک کند.

دبیر ستاد حقوق بشر ضمن انتقاد از رویکرد سیاسی برخی کشورها و سازوکارهای حقوق بشری به مقوله حقوق بشر تصریح کرد: همکاری و گفتگو ابزارهای موثری برای ارتقا حقوق بشر است نه سیاسی کاری.

غریب‌آبادی در تبیین رویکرد حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران بر ارتقا و احترام به حقوق بشر تصریح دارند؛ ایران همچنین عضو کنوانسیون‌ها و معاهدات حقوق بشری متعددی است که به آن ها پایبند بوده و گزارش هایی در مورد اجرای آن ها را نیز ارائه می‌کند.

 تیه بو نیز ضمن تشریح دیدگاه کشورش درخصوص حقوق بشر، از پیشنهاد دبیر ستاد حقوق بشر درباره گفت‌وگوهای حقوقی و قضائی میان دو کشور استقبال کرد

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − = پنج