دبیر کل سازمان ملل از مسئولین شهری درخواست کرد تا سیاست های بلندپروازانه ای برای حفظ شهرها و پاک سازی دنبال کنند

♦به گزارش سلام نیوز «آنتیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از مدیریت های شهری در جهان خواست تا از “فرصت های نسلی” برای اقدامات آب و هوایی و توسعه پایدار در شهرها و افزایش کیفیت زندگی و مبارزه با بسترهای شیوع بیشتر کرونا استفاده کنند.

گوترش خطاب به اتحاد آب و هوایی شهرداران C40 تأکید کرد : شهرها و مراکز شهری در خط مقدم بحران آب و هوایی جهان قرار دارند و بیش از 70 درصد گازهای گلخانه ای جهانی از شهرها و اطراف آن منتشر می کنند و این مسائل خطراتی مثل طغیان دریا و طوفان های مرگبار در زمین تشدید می نماید. 

وی افزود: شهرها همچنین می توانند با استفاده از استراتژی ها و سیاست های موثرتر ، اقدامات آب و هوایی ، انرژی پاک و توسعه پایدار را تقویت کنند ؛ به ویژه که این اقدامات از اثرات همه گیری ویروس کرونا می کاهد و بهبود می‌بخشد

وی افزود: سرمایه گذاری برای بازیابی فرصت نسلی ، اقدامات آب و هوایی ، انرژی پاک و توسعه پایدار در قالب استراتژی ها و سیاست های گوناگون مربوط به وظایف مدیران شهری است و نباید از آن غفلت ورزند.

 رئیس سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری در سه زمینه اصلی شد و از شهرداران خواست تا با رهبران ملی و دولتی برای توسعه و ارائه مشارکت بلندپروازانه همکاری کنند.

وی گفت: مدیران شهری باید اقدامات اقلیمی همراه با سیاست های انتقال عادلانه که باعث كار مناسب و سطح زندگی بالاتر در شهرها  می شوند را مکرر پیگیری کنند .

ایشان همچنین رهبران محلی خواست که تا سال 2050 با سیاست های به روز شده آلایندگی شهرهای خود را به صفر برسانند و برای دهه آینده برنامه های بلند پروازانه ای تنظیم کنند.

وی همچنین از مدیران خواست تا جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای تسریع در سرمایه گذاری در زیرساخت های تمیز ، سبز و سیستم های حمل و نقل اقدام کنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × = 63