درخواست سازمان ملل درباره کمکهای بشر دوستانه برای یمن

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از روسیا الیوم سازمان ملل متحد از کشورهای کمک کننده در زمینه های بشردوستانه، خواست 3.85 میلیارد دلار برای تامین مالی کمک های بشردوستانه در یمن در سال 2021 اختصاص دهند.

در بیانیه مطبوعاتی سازمان ملل که امروز دوشنبه در ژنو، کمی پیش از برگزاری کنفرانس وزارتی جمع آوری کمک های بشردوستانه برای یمن منتشر شد، آمده است که سازمان ملل انتظار دارد امسال به 16 میلیون یمنی برای جلوگیری از گسترش وسیع گرسنگی در کشور کمک بشردوستانه ارائه کند.

در بیانیه مذکور تاکید شده است یک سوم ساکنان یمن برای زنده ماندن نیاز به کمک های بشردوستانه دارند.

این بیانیه همچنین اشاره کرده است نزدیک به نیمی از کودکان زیر 5 سال کشور، از سوء تغذیه شدید رنج می برند و ممکن است 400 هزار نفر از آنها در صورت عدم وجود درمان فوری از دست بروند.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل درباره برگزاری این کنفرانس گفت: زندگی در یمن در حال حاضر برای اکثریت مردم غیر قابل تحمل است، کودکان یمنی به صورت ویژه ای از شرایط جهنمی رنج می برند.

گوترش افزود: جنگ یک نسل کامل از یمنی ها را از بین می برد، باید مانع از آن شویم و فورا با پیامدهای گسترده آن برخورد کنیم.

بیش از 100 کشور در این فعالیت بین المللی برای جمع آوری کمک به یمن مشارکت خواهند داشت و این کنفرانس تحت اشراف سازمان ملل، سوئیس و سوئد برگزار می شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = پانزده