دلارهای مسموم چشمان «گوترش» را به روی حقایق بست

♦به گزارش سلام نیوز تصمیم دبیرکل سازمان ملل در گنجاندن نام انصارالله یمن در فهرست ناقض حقوق کودکان در واقع برگ سیاه دیگری است که به پرونده سازمان ملل افزوده می شود و نقش زر و زور در این میان عیان است.

بنا بر گزارش مهر رویکرد سازمان ملل در قبال تحولات یمن همواره به گونه‌ای بوده است که انتقاد انصارالله را به دنبال داشته است. سازمان ملل هیچگاه به عنوان سازمانی بی طرف در جنگ یمن عمل نکرده است و همواره جانب صاحبان زر و زور را گرفته است. از بحث راهزنی دریایی ائتلاف سعودی گرفته که کشتی حامل فرآورده‌های نفتی یمن را با وجود اینکه مجوز دارند، در توقیف نگه داشته است تا بی توجهی به جنایاتی که از سوی ائتلاف سعودی در یمن به ویژه علیه کودکان و زنان و سالخوردگان یمنی، سرزده می‌شود.

اخیراً هم مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن ضمن اذعان به شکست در مأموریت خود در یمن تلاش کرد که توپ را در زمین انصارالله یمن بیندازد. وی انصارالله را به مخالفت با آتش‌بس متهم کرد و مدعی شد که رهبران این جنبش حاضر به پذیرش آتش بس نیستند و بازگشایی بندر حدیده و فرودگاه صنعا را به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات و برقراری آتش‌بس در نظر گرفته‌اند.

چرایی قرار دادن انصارالله در فهرست سیاه از سوی دبیرکل سازمان ملل

اما در جدیدترین اقدام، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که انصارالله را در فهرست ناقضان حقوق بشر در یمن قرار داد. پر واضح است که همه تحرکات در راستای فشار از سوی آمریکا علیه انصارالله برای توقف جنگ در مارب و امتیاز دادن رخ می‌دهد. در واقع این آمریکا ست که از سازمان ملل به عنوان ابزاری برای خواسته‌های خود بهره می‌برد.

نقش زر و زور در بسته شدن چشمان دو دبیرکل به روی حقایق یمن

در دوره بان کی مون دبیرکل سابق هم شاهد آن بودیم که چگونه عربستان از ائتلاف سیاه خارج شد که بعدها مشخص شد که پول‌های سعودی کار خود را کرده است و در واقع نقل پول و زور در این میان بارز است. در حالی که کارشناسان سازمان ملل در گزارشی از کشتار زنان و کودکان یمنی توسط عربستان ال سعود را در فهرست دولتهای ناقض حقوق کودکان قرار داده بودند در اقدامی تعجب آور و تأسف آور بان کی مون در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل نام عربستان را از این فهرست خارج کرد.

مردم یمن تنها قربانی تجاوز آل سعود نیستند. آنها قربانی سکوت و انفعال دولتهای غربی مدعی آزادیخواهی و بشر دوستی هستند. دولتهای غربی متحدان نزدیک و استراتژیک عربستان سعودی هستند و بخاطر منافع خود چشمان خود را به روی جنایات آل سعود بسته‌اند. آل سعود با پشتوانه حمایت پنهان و آشکار دولتهای غربی از هیچ جنایتی در یمن دریغ نمی‌کنند. بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکا و کشورهای اروپایی سعودی‌ها هستند.

نقش سازمان ملل نیز در نادیده گرفتن جنایات عربستان سعودی و کشتار کودکان و زنان نیز موضوعی است که صفحه سیاهی برای این سازمان و دبیر کل‌های آن محسوب می‌شود از بان کی مون گرفته تا آنتونیو گوترش دبیرکلی که برای تضمین دوره دوم دبیرکلی خود، باید به آمریکا باج می‌داد و خوش خدمتی خود را به واشنگتن با قرار دادن انصارالله در فهرست ناقضان حقوق کودکان ثابت می‌کرد نقش سازمان ملل نیز در نادیده گرفتن جنایات عربستان سعودی و کشتار کودکان و زنان نیز موضوعی است که صفحه سیاهی برای این سازمان و دبیرکل های آن محسوب می‌شود از بان کی مون گرفته تا آنتونیو گوترش دبیرکلی که برای تضمین دوره دوم دبیرکلی خود، باید به آمریکا باج می‌داد و خوش خدمتی خود را به واشنگتن با قرار دادن انصارالله در فهرست ناقضان حقوق کودکان ثابت می‌کرد.

با رفتن بان کی مون و جایگزینی گوترش، این امید وجود داشت که دبیرکل جدید سازمان ملل، دیگر غلام حلقه به گوش دوّل متجاوز و مستکبری نظیر رژیم صهیونیستی و آمریکا و اذناب و ایادی آنها نظیر رژیم سعودی نباشد و بصورت مستقل و عاری از هرگونه نفوذپذیری حقوق ملت‌های مستضعف و زجر کشیده را استیفا کند، اما این امید خیلی زود به یاس تبدیل شد و اقدامات و سخنان گوترش ثابت کرد که او نیز دست کمی از اسلاف خود ندارد.

واکنش انصارالله یمن به اقدام گوترش

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اقدام «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در درج نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی با انتشار یک پست توئیتری نوشت: صنعاء به این اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ عملی خواهد داد و با برگزاری یک راهپیمایی با حضور کودکان یمنی جنایات ائتلاف سعودی طی ۶ سال تجاوز به یمن، علیه کودکان این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

الحوثی همچنین عنوان کرده است: یک راهپیمایی برای کودکان یمنی تدارک دیده می‌شود تا طی آن، تصاویر و ماکت‌هایی از پیکرهای کودکانی که به دست ائتلاف سعودی شهید شده‌اند، به نمایش درآیند.

دلارهای مسموم چشمان «گوترش» را به روی حقایق بست

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم در سخنانی تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا در توقف روند حملات و محاصره دشمن سعودی علیه یمن همکاری نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: ما از هیچ طرفی انتظار کمک رسانی نداریم تنها خواسته‌ای که داریم این است که محاصره برداشته شود. دشمن سعودی از دولت مستعفی منصور هادی خواسته است تا با محاصره یمن بیش از پیش همراهی کند! در جریان گفتگو با طرف‌های درگیر در پرونده یمن تاکنون هیچ گونه پیشرفتی حاصل نشده است زیرا سازمان ملل به نفع قدرت‌های بزرگ داوری می‌کند. از بان کی مون (دبیرکل سابق سازمان ملل) پیش‌تر پرسیدم که چرا نام عربستان سعودی را از فهرست رژیم‌های کودک کش حذف کردید، گفت چون فشار مالی وارد کردند.

ضیف الله الشامی سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع رسانی یمن به اقدام «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در درج نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: طی چندین سال گذشته ثابت شده است که سازمان ملل متحد از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن حمایت می‌کند. قرار دادن نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان توسط آنتونیو گوترش نشان دهنده نفاق این سازمان است. طی این مدت ما جز ارائه اسناد برائت متجاوزان و اعطای مدال افتخار به آنها از سازمان ملل متحد چیزی ندیدیم. سازمان ملل متحد نام سعودی‌ها را از فهرست ناقضان حقوق کودکان خارج می‌کند تا به پول دست یابد. سازمان ملل بهتر است که برای رفع محاصره علیه یمن و توقف حملات که روزانه باعث مرگ کودکان می‌شود، اقدام کند.

وی از رسانه‌های داخلی و خارجی و فعالان کشورهای مختلف خواست تا جنایات ائتلاف متجاوز در حق کودکان یمن از ابتدای جنگ را افشا کنند تا جهان شاهد حجم فاجعه انسانی و نیز خوش‌خدمتی‌های سازمان ملل به عربستان باشد.

کلام پایانی

آنچه درباره اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل علیه انصارالله یمن می‌توان گفت این است که این در راستای خوشی رقصی برای اربابان آمریکایی است. دلارهای سعودی و فشار آمریکا، چشمان گوترش را به روی حقایق بست. این در واقع ناکامی سازمان ملل در یک آزمون بشردوستی است. کیست که نداند جنگ ائتلاف سعودی علیه ملت یمن، یک کشور فراموش شده را به چه وضعیتی کشانده است.

دلارهای مسموم چشمان «گوترش» را به روی حقایق بست

سکوت شرم آوری از سوی سازمان ملل به جنایات سعودی در کشتار کودکان یمنی وجود دارد و این به خاطر دلارهای مسموم و مرگ وجدان جهانی است. ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود به سلاح گرسنه نگه داشتن مردم یمن روی آورده است. هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر تشنگی، گرسنگی یا به علت محرومیت از دارو جان می‌دهد و یا کودکی به گروه کمبود تغذیه در هر دو دقیقه می‌پیوندد. یمن کشوری است که از حیث مبتلایان به وبا در جهان رتبه اول را دارد.

سلاحی که سعودی‌ها به کار می‌گیرند تأثیراتش مانند سلاح کشنده است اما ائتلاف ریاض با بی شرمی تمام به بازی مضحکی روی آورده است. سعودی‌ها برای از بین بردن تصویر وحشی گری‌ها علیه غیرنظامیان در یمن، پول خرج می‌کند. اقدامی که خشم افکار عمومی دنیا را به همراه داشته است. دلارهای مسموم هدفش ارائه تصویر مورد نظر ریاض از این جنگ است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × = 54