دیدار محمد اسلامی با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین دوشنبه شب در توییتر از دیدار “محمد اسلامی” رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با “رافائل گروسی” مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین پایتخت اتریش خبر داد.

گزارش: آیات مسلم زین الدین

به گزارش سلام نیوز به نقل از شبکه الکوثر ، کاظم غریب آبادی با اعلام خبر دیدار  “اسلامی” با “گروسی” خاطرنشان کرد، دو طرف در این دیدار ضمن اذعان به اینکه ایران شریک مهمی برای آژانس است، تفاهم کردند روابطی مبتنی بر احترام و حسن نیت را پایه ریزی کنند.

“غریب آبادی” افزود، دو طرف در این دیدار همچنین همکاری متقابل در حوزه های مختلف را بررسی و چندین موضوع مورد علاقه متقابل را نیز مرور کردند.

اسلامی که برای شرکت در شصت‌ و پنجمین اجلاس مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است ساعاتی پیش نیز با مدیرکل شرکت دولتی روس‌اتم دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز هم در نشست مجمع عمومی آژانس سخنرانی کرد.

اسلامی در این نشست گفت: ایران مهد تمدن ها و کشوری دوستدار صلح است که به لحاظ تاریخی به فن آوری و علوم در سراسر جهان یاری رسانده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران افزود، در این چارچوب، تهران برای دنبال نمودن فعالیت ها و برنامه هسته ای کاملا صلح آمیز خود مصمم است و همانگونه که توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران، در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در 17 سپتامبر 2021، بیان گردیده “هیچ موضوعی نمی تواند فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را که در چارچوب مقررات بین المللی انجام می شود، متوقف کند.”

اسلامی همچنین از آژانس خواست از سیاسی‌کاری بپرهیزد و تصریح کرد: زمان آن فرارسیده که آمریکا سیاست‌های غلط خود را اصلاح کرده و در ابتدا همه تحریم‌ها را به شیوه‌ای عملی، موثر و قابل راستی‌آزمایی لغو کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = ده