رئیس جمهور پاکستان: ما از برقراری صلح در افغانستان بیشترین سود را می‌بریم

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اسپوتنیک «رف علوی آقای علوی» رییس‌جمهور پاکستان، گفت: کشورش بیشترین نفع را از برقراری صلح در افغانستان می‌برد.

رئیس جمهور پاکستان در مصاحبه‌ای با صدای امریکا، گفته است که از برقراری صلح در افغانستان، ما بیشترین نفع را می‌بریم. جنگ در افغانستان، جان 70 هزار شهروند پاکستان را گرفته و میلیاردها دلار به ما ضرر وارد کرده است.

به گفته وی، پاکستان نمی‌خواهد مذاکرات صلح افغانستان ناکام شود و تمام احزاب و جوانب در افغانستان، از جنگ خسته اند و صلح می‌خواهند.

آقای علوی، با اشاره به تلاش‌های پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان، گفت: “پاکستان از نفوذ خود از زمانیکه نیرو های امریکایی به کابل یورش برد استفاده کردهه است. پاکستان به ایالات متحده بارها گفته است که جنگ راه حل نیست، اما آنچه در ‌آنجا اتفاق افتاد برعکس آن بود”.

رئیس جمهور پاکستان همچنان نقش کشور های منطقه به ویژه روسیه، چین و ایران را در روند صلح افغانستان مهم ارزیابی کرد.

گفتنی است که گروه طالبان در تاریخ 13 آوریل اعلام کرده است: تا زمانی که همه نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، در هیچ کنفرانسی شرکت نخواهند کرد.

روز گذشته «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که هفته آینده نشست «ترویکا گسترش یافته» (روسیه، چین، امریکا و پاکستان) برنامه‌ریزی شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + = 12