رئیس دانشگاه جامع امام حسین :انقلاب اسلامی باید مکتب دانشگاهی جدیدی را شکل بدهد

دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دومین کنفرانس آپارتاید علمی، عدالت، امنیت و سلامت جهانی گفت: بر خلاف سند توسعه پایدار سازمان ملل که بعد مهم آن به کارگیری علم و فناوری و نوآوری برای رشد و پیشرفت اقتصادی ملت‌هاست حقوق ملت‌ها نقض می شود.

وی گفت غربی‌ها اجازه نمی‌دهند دانشجویان ما در برخی از رشته‌ها تحصیل کنند و حتی نمی‌توانیم در نمایشگاه‌های مختلف علمی شرکت کنیم همچنین دسترسی به منابع علمی هم داده نمی‌شود آنها حاضر به همکاری نیستند و حتی در شرایط کرونا هم اجازه همکاری وتحقیق برای کشف واکسن و تهیه داروهای مورد نیاز را نمی‌دهند این محدودیت‌ها را برای به زانو درآوردن و تسلیم شدن ما به کار می‌گیرند.
وی در ادامه گفت در صنعت هسته‌ای ما همه جوره ممانعت ایجاد می‌کنند اما ملاحظه می‌کنیم سلاح و کلاهک‌های هسته‌ای را در اختیار رژیم اشغالگر قدس می‌گذارند این سیاست‌هایی دوگانه است و باید برای مردم روشنگری کرد و برای جهانیان این برخوردهای دوگانه را تفهیم نمود.
وی خاطرنشان کرد قدرت‌های مسلط بر جهان با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای سعی دارندکارهای خودشان را موجهه جلوه دهند در حالی که اینها جز جرم و جنایت چیز دیگری نیست
وی در ادامه گفت در دو دهه اخیر در جمهوری اسلامی گام های بلندی در عرصه جنبش نرم افزاری و تولید علم داشته و ما یک شتاب علمی رشد علمی خوبی را شاهد بودیم ولی همزمان آنها هم نسبت به افزایش فشارها اقدام نموده و تلاش دارند ما را در تنگناهای بیشتری قرار دهند.
وی در مثال به برخورد امریکایی ها در بازداشت دانشمندان ایرانی شاره کرده و خاطرنشان ساختند این محدودیت ها و ظلم غربیان سابقه در تاریخ دارد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و مجاهدت نخبگان و کارشناسان این تبعیض های ظالمانه رابی اثر نموده و قادر بشویم آزادانه به تبادلات علمی در جهان پرداخته و به آرمان هایمان دست پیدا نماییم.

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + 6 =