راه های دستیابی به صلح پایدار درونی

نفس یا روان را باید از ترس و اضطراب، غم و افسردگی، خشم و نفرت، احساس حقارت و طرد شدگی، احساس گناه و شرمندگی، رهانید تا آرامش یابد و احساس ایمنی پیدا کند.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، جسم که کارگزار نفس و روح است، باید با رعایت بهداشت، تغذیه طبیعی، خواب مناسب، ورزش و ….. سالم و قوی نگاه داشت و تمایلاتش را  بر اساس باورها و متناسب با روحیه خود، سامان داد تا چنگ و نزاع درونی، پدید نیاید! 

این سه بعد باید با هم هماهنگ و هم جهت باشند؛ شما باید با خودتان خلوت کنید و کار هماهنگ سازی  و کار مهم یگانگی بخشیدن به جهت آن ها در زندگی خود را  به انجام رسانید!  این کار فقط از شما ساخته است و بس و تنها کار خود شما ست و بس! البته می توانید و شایسته است از  نظرات آگاهان هم بهره مند شوید ولی انتخاب نهایی جهت، جهت دهی و یک پارچه سازی سه بعد درون، فقط د فقط کار خود شماست و هیچ کس، آری هیچ کس دیگر نمی تواند آن را انجام دهد!  

نکته مهم در انتخاب جهت زندگی، هم جهت بودن آن با رضایت الهی و  هم جهتی با نظام آفرینش و کائنات است تا از امداد الهی، پشتیبانی جهان هستی و همراهی همه نیروهای مادی و معنوی موجود در عالم، بر خوردار گردید. یادتان باشد هر کس بر خلاف جریان آب رودخانه، شنا کند، به مقصد و مقصود دست نمی یابد.

پس از این مرحله، نوبت به هماهنگ ساختن ساحت های شش گانه بر اساس جهت انتخاب شده و برگزیده ابعاد زندگی است! باید با بررسی افکار و عقاید آشکار و پنهان خود، احساساتی متناسب با آن داشته باشید و هدف و خواسته، گفتار و رفتار و ارتباطاتی متناسب با آن داشته باشید و گر نه دچار تعارض و جنگ درون می شوید و از درون، دچار فرسایش و آشفتگی می گردید؛ از هم اکنون تصمیم بگیرید برای جلب نظر هیچ کس، سخنی مخالف اعتقاد و احساس خود نگویید و کاری را که بد و نادرست می دانید، انجام ندهید و ارتباطی بر خلاف باور خود، با کسی برقرار یا قطع نکنید! اگر کاری غیر اخلاقی از نظر خودتان، مرتکب شوید، حتی اگر دیگران نفهمند یا دیگران آم را کاری اخلاقی و خوب بپندارند و تایید کنند، شما با خودتان در درون، درگیر می شوید و آرامش خود را از دست می دهید! پس مراقب هماهنگی ساحت ها باشید!

ساحت های وجودی هماهنگی برای خود، ایجاد کنید تا درونی آرام و شاد و ایمن داشته باشید! کسب رضایت خداوند و تایید عقل و فطرت الهی خود را بر کسب رضایت و تایید دیگران، ترجیح دهید! از نپذیرفتن، نقد و تمسخر دیگران، نترسید! شجاعت داشته باشید! استواری به خرج دهید؛ نگران نگاه و رای منفی دیگران نباشید، نگران صلح درونی خود باشید، صداقت شما وضع را عوض می کند! کم کم نگاهشان تغییر می کند و دیگران، من واقعی شما را می پذیرند و با شما سازگار می شوند! و بیشتر به شما احترام می گذارند و اگر هم نپذیرفت و احترام نگذاشت، به شما هیچ آسیبی وارد نمی شودددد!!!!

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × = 2