♦ روحانی: نفرین مردم به تحریم کنندگان

به گزارش سلام نیوز رئیس‌جمهور گفت: دشمنان سه سال است که جنگ را علیه کشور ما ایجاد کرده‌اند و سال‌هاست تحریم را علیه ایران اعمال می‌کنند و مردم بر آنان نفرین می‌فرستند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه):

قدرت و عظمت ایران در برابر این ابر قدرت بسیار حائز اهمیت است و زمانی که بحث جنگ سیاسی می‌شود، صدها هزار کارشناس و متخصص در کنار آنان است و ما با عده‌ای از دیپلمات‌های معدود به جنگ با آنان می‌رویم. پیروزی این عدد کم ما در مقابل عدد بزرگ آنان زیبا و بسیار درخشان است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کمتر سابقه از آغاز انقلاب اسلامی وجود دارد که ما مباحث را به دادگاه بین‌المللی لاهه ببریم. در این دولت ما تصمیم قاطع گرفتیم که در موارد اختلافی، بحث در مقابل آمریکا را به دادگاه لاهه بکشانیم.

در دادگاه بین‌المللی لاهه، ما یک رأی بسیار موفقی گرفتیم علی‌رغم آنکه آنان هزاران حقوقدان بزرگ را بسیج کرده بودند و آن رأی این بود که دادگاه لاهه رأی داد که آمریکا باید طبق یک دستور و قرار موقت همه تحریم‌ها را در امور انسانی بلافاصله قطع کند و کنار بگذارد.

روحانی ادامه داد: البته آمریکا هنوز عمل نکرده که تخلف و جنایت جدیدی بود. علی‌رغم آنکه یک دادگاه مهم بین‌المللی به اتفاق آرای قضات علیه آمریکا رأی دادند، اما آنان اجرا نکردند و این رأی به هر صورت یک موفقیت بزرگی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × شش =