روزنامه یهودی: دولت جوبایدن بازگشت فوری به توافق اصلاح شده را قطعی کرده است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از maannews «عاموس هرئل» تحلیلگر امور نظامی در روزنامه عبری هاآرتص نوشت: ارزیابی های سازمان امنیتی اسرائیل اشاره دارد که دولت جوبایدن بازگشت فوری به توافق اصلاح شده را قطعی کرده و اسرائیل برای تهیه لیستی از دیگر درخواست های امنیتی از آمریکاییها پس از امضای توافق نامه آماده می شود.

 این هیئت اسرائیلی متشکل از آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر، یوسی کوهن،رئیس موساد و تمیر هایمن، رئیس دایره اطلاعات نظامی اسرائیل است.

هرئل بیان کرد: هیئت اسرائیلی که برای بحث و گفتگو در مورد توافق هسته ای ایران، این هفته در واشنگتن حضور دارد،  به نظر می رسد تأثیر عملی بسیار کمی داشته است.

هرئل به نقل از منابع سیاسی گفت که در این گفتگوها به بهبود توان مازاد نیروی هوایی و در رأس آن، توان هجومی در منطقه سوم، یعنی دور از مرزهای فلسطین اشغالی پرداخته شده است.

وی ادامه داد:« بر اساس گفته های این منابع، در صورت شکست این توافق و مشخص شدن این که ایران آن را نقض کرده و به سمت تولید سلاح هسته ای پیش رفته است، این امر به مثابه بیمه تامین امنیت اسرائیل است.

براساس نتوسته این تحلیلگر اسرائیلی، در دیدارهای مقامات اسرائیلی با همتایان آمریکایی همچنین بر سر آمادگی برای برخورد مشترک با تهدیدهای ناشی از پهپادها و موشک های کروز ساخت ایران که از نظر دو طرف خطر محسوب می شود، توافق صورت گرفته است.

هاآرتص درباره اقدامات تحریک آمیز منسوب به اسرائیل علیه ایران نیز آورده است که آمریکایی ها به صورت علنی عصبانیت خود را در این خصوص ابراز نکردند اما به نظر می رسد دولت آمریکا راههای مدبرانه تری را برای ابراز نارضایتی از اقدامات اخیر اسرائیل یافته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − هشت =