روز دوم درگیری ها در فلسطین / حملات مکرر ارتش صهیونیستی ادامه دارد+فیلم

♦به گزارش سلام نیوز حملات موشکی در سرزمین اشغالی دیروز و امروز نیز ادامه داشته و از صبح روز سه شنبه تشدید شده است. «جاناتان کنریکوس» سخنگوی ارتش اسرائیل علی رغم اولین حمله از سوی این ارتش به مردم فلسطین و دفاع متقابل آنان؛ از عبارت «حمله تلافی جویانه» استفاده کرد و گفت: ما 130 هدف نظامی را که بیشتر متعلق به حماس است ، زده ایم و حملات تلافی جویانه ادامه دارد.

08:31:05

رویترز اعلام کرد انفجارها روز سه شنبه ساختمانهای سراسر نوار غزه را که پیشترمحاصره شده بود، لرزاند و آژیرهای خطر را به طرز دلهره آوری در سراسرنوار غزه به صدا در آورد.

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد 15 فرمانده ارشد حماس و جهاد اسلامی را کشته است.

بنا بر گزارشات واصله از رسانه های فلسطینی ، دست کم 24 نفر از جمله 9 کودک در یک شب در غزه طی این حملات یا در نتیجه عارضی آن کشته شدند.

بیش از 700 فلسطینی طی 24 ساعت گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی اسرائیل در بیت المقدس و سراسر کرانه باختری آسیب دیده و زخمی شده اند ،و به طور کل این رقم تحت درمان ناشی از درگیری های روز قدس تاکنون که در بیمارستان ها تخت درمان جزئیس یا کلی از حملات قرار گرفتند نزدیک به 500 نفر است.

 

 کنریکوس گفت : اسرائیل نمی تواند تضمین کند که حملاتش باعث تلفات غیرنظامیان فلسطینی در غزه نشود.

وی بدون قبول مسئولیت نسبت به جنایات رخ داد حملات بر غیر نظامیان ابراز داشت: حماس در تلاش است روایتی از آسیب دیدن افراد غیر رزمنده توسط اسرائیل را پوشش دهد در حلی که پیش بینی نشده بوده است.

کنریکوس در ادامه اشاره کرد  ارتش اسرائیل تخمین زده است که تقریباً یک سوم موشک های شلیک شده در داخل غزه فرود می آیند و ممکن است مسئول تلفات فلسطینیان غیر نظامی نیز باشد.

این درحالی است که خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از هلال احمر اعلام کرد: پس از بمباران امروز نیروهای اشغالگر اسرائیلی نزدیک ساختمان بزرگ «تایبا» که شامل چند طبقه است ، در اردوگاه پناهجویان شاتی در غرب شهر غزه ، یک زن کشته و چند تن از جمه کودکان زخمی شدند. با شهادت این زن ، تلفات تهاجم مداوم اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه از روز گذشته  تا کنون و طی 12 ساعت به 22 شهید و 106 مجروح افزایش یافته است که در نوع خود بی سابقه است.

بنا بر گزارشات واصله ارتش اسرائیل به شبکه اصلی برق در اردوگاههای نصیرات و البریج حمله کردند. همچنین جنگنده های رژیم اشغالگر طی ساعت های گذشته به منطه حطین در غرب خان‌یونس و خیابان شراب در شمال غزه و مرکز قرنطینه د رغرب رفح حمله کردند آنها همچنین به سه موضع مقاومت حمله کرده و منطقه الشحایده در شرق خانیونس را هم هدف قرار دادند.

با افزایش درگیری و حملات مکرر ارتش صهیونیستی به مردم فلسطین به بهانه کنترل اوضاع، و رویداد دهها جرم بین اللمللی مطابق با قوانین جنگ در حقوق بین الملل، لازم می نماید سازمانهای حقوق بشری به صورت هم صدا از جامعه جهانی و سازمان ملل جهت نخست ورود نظارتی و سپس بررسی جرائم رخ داده از سوی رژیم صهیونیستی درخواست نمایند و از آن عقب ننشینند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = بیست هفت