روسیه “هیئت تحریر الشام” را به حمله تروریستی متهم کرد

♦به گزارش سلام نیوز روسیه “هیئت تحریر الشام” (جبهه النصره سابق) به فرماندهی ابو محمد الجولانی را به تلاش برای حمله تروریستی در شهر سیمفروپول پایتخت کریمه متهم کرد.

اوکراین و روسیه بر سر این منطقه که در زمان حاضر تحت سیطره روسیه قرار دارد، درگیرند.

العالم می نویسد که الجولانی که مزدور آمریکا در ادلب علیه مردم و نظام سوریه است، اکنون اعلام آمادگی کرده که در جمهوری خودمختار کریمه نیز که برای مسکو بسیار حساس است، در خدمت اهداف آمریکا علیه روسیه باشد، لذا بسیار می پرسند آیا هدف وی از این اقدام فقط ماجراجویی است یا اینکه چراغ سبز ترکیه را برای انجام چنین کاری کسب کرده تا بتواند نام گروهش را از فهرست آمریکایی تروریسم حذف کند.

نیروهای امنیتی روسیه اخیرا اعلام کردند که در جریان خنثی سازی یک حمله تروریستی در سیمفروپول، دو هوادار گروه تحریر الشام را بازداشت کرده اند.

به گفته کارشناسان، الجولانی با این اقدام وارد بازی بسیار خطرناکی با روسیه شده که بعید است از آن جان سالم به در ببرد.

اما نکته مهم آن است که مزدوری برای بیگانگان وجه مشترک تمام گروههای مخالف نظام سوریه است به این دلیل که به خود حق می دهند به بهانه به اصطلاح تحقق دمکراسی با نظام قانونی کشورشان بجنگند اما همزمان برای کسب لقمه ای نان به مزدوری برای بیگانگان به هر قیمتی و با هر خواری و خفتی، تن می دهند که حضورشان در جنگهای آذربایجان، لیبی و یمن و اکنون در کریمه بهترین گواه بر این مدعاست.

کارشناسان معتقدند که بنا به این دلایل، نمی توان با معارضین سوری برای ایجاد حکومت به توافق رسید چرا که تشکیل حکومت نیازمند وطن پرستی است که این گروههای مزدور از آن بی بهره اند و فقط می خواهند جهت کسب پول، با خودفروشی، خواسته های غرب، آمریکا و کشورهای عربی در سوریه را محقق کنند و نه فقط مانع بازسازی این کشور شوند بلکه منابع آن را غارت کنند.

گروههای معارض سوری، مقاومت مشروع مردم و نظام سوریه در برابر تروریسم را پروژه ایرانی می نامند در حالیکه همه می دانند مقاومت سوریه نه پروژه ای ایرانی بلکه پروژه ای ملی است.

عجیب آن است که این گروههای معارض نه فقط مقاومت در برابر اشغالگر، استرداد اراضی غصب شده، حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بازپس گیری مقدسات مسلمانان و مخالفت با حضور ویرانگر آمریکا در منطقه را ناپسند می دانند بلکه خواستار مقابله با آن هستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 3