رژیم صهیونیستی تنها تر از همیشه !/ بیاینه اعتراضی سازمان ملل علیه اقدامات اورشلیم

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از سایت سازمان ملل، این سازمان نسبت به خشونت در اورشلیم به رژیم صهیونیستی هشدار داد و ابراز نگرانی کرد و درگیری های دو روز گذشته را به عنوان یکی از بدترین موارد خشونت در اورشلیم طی سالهای گذشته توصیف کرد.

09:03:40

سخنگوی رسمی آنتونیوگوترش «استفان دوژاریک»در بیانیه ای که عصر روز یکشنبه منتشر شد ، گفت : مقامات اسرائیلی باید به حق آزادی اجتماعات مسالمت آمیز احترام بگذارند و از خشونت پرهیز کنند.

وی در بیانیه افزود: همه باید علیه اقدامات خشونت آمیز و تحریک کننده صحبت کنند و از آن بازدارند.

دبیرکل بار دیگر بر تعهد خود ، از جمله از طریق چهار جانبه خاورمیانه ، در حمایت از فلسطینی ها و صهیونیست ها برای حل اختلافات بر اساس قطعنامه های مربوط به سازمان ملل و قوانین بین المللی تأکید کرد.

فرستادگان خاورمیانه از اتحادیه اروپا ، روسیه ، ایالات متحده و سازمان ملل نیز ضمن ابراز تاسف از برخی اقدامات در رژیم صهیونیستی روز یکشنبه بیانیه مطبوعاتی منتشر کردند و از اظهارات تحریک آمیز برخی گروه های سیاسی صهیونیستی و همچنین فلسطینی و اقدامات خشونت باز اجتناب کردند.

سازمان ملل ضمن آوردن کلمه «کرانه باختر اشغالی» در گزارش خود اعلام کرد سربازان صهیونیستی روز یکشنبه در جریان اعتراض اولیه در نزدیکی رام الله ، در کرانه باختری اشغالی گلوله های اشک آور به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی پرتاب کردند و این اقدامات پذیرفته نیست.

خبرگزاری فرانسه از قول «گتی ایماژ» نماینده سازمان ملل، از رژیم صهیونیستی خواست حداکثر خویشتن داری و احترام به حق آزادی اجتماعات مسالمت آمیز را نشان دهد. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی نیز نگرانی جدی خود را در مورد خشونت در اورشلیم ابراز داشت و در زبان دست کم از اقدامات رژیم صهیونیستی برائت جست. ر

گفتنی است بیش از 250 فلسطینی از روز جمعه در جریان اعتراض به اخراج خانواده های فلسطینی از خانه هایشان در شرق شهر و مسطح سازی آن برای ساخت شهرک های صهیونیستی زخمی شده اند.

نیروهای صهیونیستی از گاز اشک آور ، نارنجک های بیهوش کننده ، توپ های آبی و گلوله های لاستیکی به معترضانی که تنها بطری آب و سنگ در دفاع از خود در دست داشتند ، استفاده کردند. 

این بیانیه در نهایت می افزایدیک راهپیمایی سالانه توسط صهیونیستهای ملی گرای تندرو و حمله به اماکن مقدس از جمله اقدامات «تحریک آمیز»به شمار می رود و ممکن است روز دوشنبه نیز تکرار شود که اسرائیل باید از آن پرهیز نموده و آن را کنترل کند.

رژیم صهیونیستی با نمایش چهره آپارتاید خود و وادار کردن دیگر هم قطاران پیشین در محکومیت اقدامات ضد انسانی خود و همچنین درگیری شدید با یک بن بست همه جانب سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از درون، از همیشه تنها تر و به افول و فرو پاشی نزدیک تر است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + = 8