زره مسروقه پس از 35 سال به موزه لوور بازگشت

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک ست زره و کلاهخود طلاکاری شده و نقره‌کوب متعلق به دوران رنسانس پس از ۳۵ سال به موزه لوور پاریس بازگشت. این ست تشریفاتی در قرن شانزدهم میلادی در شهر میلان ایتالیا ساخته شده و ارزش آن بیش از ۶۰۰ هزار دلار برآورد می شود.

به گفته فیلیپ ملگوییر (Philippe Malgouyres) سرپرست بخش آثار هنری موروثی در موزه لوور، زره و کلاهخود کشف شده سلاح‌های نفیسی هستند که با مهارت فراوان ساخته شده‌اند و می‌توان آنها را معادل یک ماشین تجملاتی در دنیای امروز در نظر گرفت. در قرن شانزدهم میلادی ادوات جنگی به موضوعی برای هنر تشریفاتی تبدیل شدند. در آن دوران، زره بدون در نظر گرفتن کارکردش، به یک شی تزئینی تبدیل شده بود.

ایرنا نوشت که ماجرای کشف این میراث مسروقه از آنجا شروع شد که یک کارشناس عتیقه‌جات نظامی در ماه ژانویه (دی‌بهمن ۹۹) برای مشاوره درباره یک مورد انحصار ورثه در شهر بندری بردو فرانسه تماسی دریافت کرد. وی سپس نسبت به کلاهخود و زره تشریفاتی موجود در این کلکسیون خانوادگی مشکوک شد و آن را به پلیس گزارش داد. ماموران پلیس نیز با جست‌وجو در بانک اطلاعاتی عتیقه جات مسروقه، این دو آیتم را به عنوان اشیایی که ۳۱ مه ۱۹۸۳ به طرز اسرارآمیزی از موزه لوور دزدیده شدند، شناسایی کردند.

تحقیقات درباره آن که این زره و کلاهخود نفیس چطور به این کلکسیون خانوادگی سردرآوردند، در جریان است. در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار آیتم در بانک اطلاعاتی میراث مسروقه جهانی وجود دارد.  فقط در سال گذشته ۹۰۰ مورد جدید به این فهرست اضافه شد.

آخرین مورد دزدی از موزه لوور پاریس یک نقاشی پرتره از ژان-بتیست-کامی کورو نقاش معروف فرانسوی بود که در سال ۱۹۹۸ از این موزه دزدیده شد و هنوز از آن ردی پیدا نشده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− پنج = 4