مردم یمن گرسنه اند! / سازمان ملل گزارش می دهد

♦به گزارش سلام نیوز سازمان ملل متحد در اطلاعاتی جدیدی که درباره جنگ ویرانگر آل سعود و متحدانش علیه ملت یمن و پیامدهای آن منتشر کرده است، درباره بروز قحطی در یمن هشدار داده و آورده است حدود 16 میلیون یمنی یعنی بیش از نیمی از ساکنان یمن از گرسنگی رنج می برند.

رویترز نوشت: سازمان ملل خاطر نشان کرده است که حدود 80 درصد یمنی ها به کمک نیاز دارند و 400 کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

از سوی دیگر 12 سازمان امداد رسانی از جمله آکسفام و هیئت نجات کودکی هشدار داده اند که دو میلیون و سیصد هزار کودک زیر پنج سال در یمن در صورتی که دولتها کمکهای مالی را افزایش ندهند، با گرسنگی روبرو خواهند شد.

رژیم سعودی و متحدانش با حمایت کامل آمریکا و اروپا، جنگ ویرانگری را از مارس 2015(6 فروردین 1394) علیه ملت یمن به راه انداخته و انواع سلاحهای مرگبار را به کار گرفته است که تاکنون دهها هزار غیرنظامی بی دفاع شهید و صدها هزار نفر زخمی شده اند و ویرانی گسترده ای در تاسیسات زیربنایی به بار آمده است و علاوه بر آن محاصره ظالمانه یمن سبب محروم شدن ملت این کشور از نیازهای اساسی اش از جمله دارو و غذا و بروز بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 1 = هفت