سازمان ملل: کشورهای منطقه پناهجویان میانمار را بازنگردانند/ وخامت اضاع انسانی در میانمار

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از سایت کمیساریای عالی حفاظت سازمان ملل، دفاتر سازمان ملل متحد از کشورهای منطقه خواست نسبت به کسانی که از میانمار فرار می کنند رویکرد حمایتی و محافظتی در پیش گیرند.

علاوه بر درگیری های سیاسی در سراسر میانمار ، درگیری مجدد بین کودتایی ها و گروههای قومی در برخی مناطق مرزی این کشور ، از جمله حملات هوایی در استان کاین ، مردم را به فرار از میانمار به کشورهای دیگر سوق می دهد.

جیلیان تریگز ، دستیار کمیساریای عالی حفاظت سازمان ملل متحد ، در یادداشتی نوشت : بسیار مهم است که کسی که از مرز عبور می کند ، و در یک کشور دیگر درخواست پناهندگی می کند ، بتواند به آن دسترسی پیدا کند تا مورد تهدید قرار نگیرد.

وی تاکید کرد :کودکان ، زنان و مردانی که برای نجات زندگی خود فرار می کنند باید به آنها پناه داده شود.

تریگز نسبت به عدم بازگرداندن اجباری پناهندگان هشدار دارد و نوشت :آنها نباید به مکانی بازگردند که زندگی یا آزادی آنها در معرض خطر باشد. این اصل عدم بازگشت مجدد سنگ بنای حقوق بین الملل است و برای همه کشورها لازم الاجراست.

OHCHR گزارش داد: حمله شبانه ،وقایع روزمره و قتل ، روال عادی در میانمار شده است . اوضاع در میانمار پس از کودتای نظامی در 1 فوریه به سرعت رو به وخامت گذاشته است.

طبق گزارش دفتر منطقه ای OHCHR ، حداقل 510 معترض که تظاهرات صلح آمیز داشتند توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند و بیش از 2600 نفر در بازداشت به سر می برند .

بسیاری از آنها که به صورت غیر انسانی نگهداری می شوند و برخی به زور ناپدید شده اند؛ پناه به فراریان و معترضین به کودتابا رعایت نکات بهداشت عمومی و مراقبت کرونا باید مورد توجه باشد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 × دو =