افزایش‌سرکوب‌انسانی‌درفلسطین‌ و‌ سکوت‌سردِجامعه‌جهانی / تشدیدفشار‌با‌چه‌هدفی؟

♦به گزارش سلام نیوز  شب گذشته و سحرگاه امروز یکشنبه، نیروهای اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس اقدام به راه اندازی یک کمپین فشار و حمله و دستگیری فلسطینیان کرده است در حالی که در چند روز گذشته حمله نظامی محدودی از سوی فلسطینیان به وسایل نقلیه اشغالگر در نوار غزه گزارش شده است.

العهد اعلام کرد مناطق جداگانه در کرانه باختری و بیت المقدس در اقدامی قابل توجه و تذکر، شاهد حملات شبانه روزی و یورش و جست وجوی خانه ها هستند که آرامش روانی افراد را برهم زده و  وحشت ساکنان آن ها به ویژه کودکان خردسال و مادران آن ها را بر می انگیزد.

دفتر اطلاع رسانی زندانیان اظهار داشت که نیروهای صهیونیستی 13 فلسطینی را  پس از یورش به منازل و  بازرسی آن ها و نیز بازجویی از ساکنان منطقه کرانه باختری دستگیر کردند؛ و اتهام آن ها  را شرکت در اقدامات مقاومت در برابر شهرک نشینان و سربازان صهیونیستی دانستند.

 

*دستگیری رهبران حماس با هدف اثر گذاری معکوس بر انتخابات فلسطین

دوره اخیر مبارزات ، شاهد دستگیری بسیاری از رهبران و اعضای حماس توسط نیروهای صهیونیستی بوده است ، دوره ای که همزمان با آماده سازی برای انتخابات ماه آینده بود.

در استان بیت لحم ، نیروهای صهیونیستی به خانه «حسن الوردیان» یکی از رهبران حماس یورش بردند.

رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهدید و اسارت

دیا الوردیان ، فرزند وی گزارش داد که نیروهای صهیونیستی علاوه بر خانه «شیخ حسن الوردیان» به خانه های پسران نیز وی حمله کردند و به عمد آنها را متروکه و تخریب نمودند.

وردیان ، رهبر جنبش حماس در استان بیت لحم و یكی از نامزدهای این حزب در لیست “بیت المقدس تاریخ ماست” می باشد.

نیروهای اشغالگر همچنین سه جوان از اهالی روستای حرملا را پس از یورش به خانه نزدیکان آن ها دستگیر کردند.

 

درهمین رابطه بخوانید:یک سایت عبری فاش کرد : مذاکرات وزاری خارجه امریکا و رژیم صهیونیستی

با هدف جلوگیری از پیروزی حماس در انتخابات فلسطین

*ورود نظامیان مشکوک به نوار غزه جهت دستگیری و افزایش ارعاب

از صبح روز یکشنبه ،  چندین وسیله نقلیه نظامی اسرائیلی مشکوک در نوار غزه وارد شده اند. شاهدان عینی گزارش دادند که پنج بولدوزر ارتش صهیونیستی نیز کار مسطح سازی را آغاز کردند.این در حالی است که افزایش اعتراضات فلسطینی گزارش نشده است و این به معنای اعمال فشار بر فلسطینیان در نوار غزه است. 

گفتنی است جنایات رژیم صهیونیستی علاوه بر غصب ظالمانه ، بر مبنای «ماده ۱۴۷ کنوانسیون چهارم ژنو در حفاظت از غیرنظامیان» به ویژه در شرایطی که اقدامات مقابله ای آنان افزایش نیافه است دقیقا به مثابه جنایت جنگی زیر گوش بشر و در اوج سکوت جامعه جهانی است است.

این دستگیری ها در حالی است که دولت صهیونیستی یک رژیم غیرقانونی بوده و به زور صدها معاهده و ملاقات و سرمایه گذاری نیز هنوز به رسمیت کامل در عرصه بین الملل شناخته نمی شود؛ ساکنین بومی یک ملت را از خانه و کاشانه خود آواره کرده ، خانه های آنان را تخریب و مسطح نموده و جای آن اقدام به شهرک سازی کرده است و در مواجهه با کوچکترین اعتراض از سوی صاحبان اصلی نیز به دنبال دستگیری و محاکمه آن هاست . دادگاههای برگزار شده توسط یک رژیم غیر رسمی ،غیرقانونی است اما در سکوت جالب جامعه جهانی ،سازمانهای بین المللی و سازمان ملل و نیز کشورهای مدعی حقوق بشر این اتفاقات ، هرروزه در فلسطین رخ می دهد ، و کشورهایی که خود را صاحب حقوق بشر و پیشروی آن می دانند در سوی دیگر به جای دفاع ار حقوق این افراد ، با ناقضان حقوق آن ها عهد خواهر خواندگی بسته و حافظ منافع آنان در منطقه و جهان می شوند؛ این است چهره حقیقی حقوق بشر امریکایی.

 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + = 18