سفیر فلسطین در قاهره: ما تأسیس دولت در سینا را رد می کنیم و خواستار بازگشت 6 و نیم میلیون پناهنده هستیم

♦به گزارش سلام نیوز «دیاب اللوه» سفیر فلسطین در قاهره بر پایبندی فلسطین به تأسیس کشوری مستقل در تمام سرزمین های اشغال شده با پایتختی اورشلیم تاکید کرد.

دیاب اللوه در مصاحبه ای در کانال مصری “اکو البلد” اظهار داشت که شبکه های آب ، فاضلاب و برق در غزه به دلیل درگیری ها 70٪ تخریب شده است. ما از جامعه جهانی خواستیم كه پس از اعلام ابتكار مصر در بازسازی غزه همه به کمک بیایند.  طی دوره گذشته بیش از 20 هزار خانه در غزه تخریب شده است . چه در غزه؟ یا اورشلیم و کرانه باختری .

وی تأکید کرد که آتش بس در غزه به معنای پایان بحران نیست. این مشکل از بیت المقدس آغاز شد و باید در همان جا پایان یابد.

سفیر فلسطین توضیح داد که جلساتی در سطح دیپلماتیک و امنیتی در حال هماهنگی و رایزنی در سطح سه جانبه بین فلسطین و مصر و اردن هستند .

دیاب اللوه گفت: دو هیئت مصری وجود دارد ، اولی به رام الله و دیگری به اسرائیل ؛به منظور تحکیم و تثبیت آتش بس و بازسازی در نوار غزه .

وی با اشاره به اینکه رهبری فلسطین نیز تلاش می کند تا ویرانی ها بازسازی شود ، افزود: همه افراد و طرفین در تلاشند تا آنچه در اورشلیم اتفاق می افتد را متوقف كنند تا بتوانیم افق هایی را برای حل منازعه باز كنیم.

وی خاطرنشان كرد كه راه حل دو كشور مد نظر آمریکا راه حل نامناسبی نیست اما رئیس جمهور فلسطین شرطی را تعیین كرده است که در مذاكرات، حمایت مالی یك جانبه وجود نداشته باشد و حمایت مالی بین المللی باید چهار جانبه باشد.

وی ادامه داد:  ما می خواهیم به اشغال اراضی فلسطین ، به ویژه اورشلیم ، از سوی  اسرائیل خاتمه دهیم و یک کشور مستقل می خواهیم. ما تأسیس یک کشور در غزه یا ایجاد یک کشور بدون غزه را قبول نداریم. ما اسکان مجدد پناهندگان در سینا یا هر مکان دیگر را رد می کنیم . ما خواستار بازگشت 6 و نیم میلیون پناهنده هستیم. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + شش =