سلیمانی: در دفاع مقدس برای مسئولیت های خونین،کسی سوال نمی کرد درچه خطی هستی

♦به گزارش سلام نیوز سردار سلیمانی در خصوص مدیران در دولت جمهوری اسلامی بیان داشتند: در انتخاب مدیران ما دو موضوع را معمولاً مبنا قرار می دهیم واین دو موضوع هیچکدامش در دفاع مقدس نبود.

ایشان تاکید کرد: شما سراغ ندارید در دفاع مقدس برای مسئولیت های خونین،کسی سوال بکند درچه خطی هستی؟ چپی هستی یا راستی؟ اصلاح طلب هستی یا اصول گرا؟ کسی به این توجه نمی کرد. به لیاقت ها نگاه می کردند به قابلیت ها نگاه می کردند، به تطبیق فرد با مسئولیت نگاه می کردند ،به امتحان داده ها نگاه می کردند.این مال من است،این دوست من است،این از من تعریف کرده است، این با من بوده است،این مال حزب من بوده است،این فسادآور است. چرا گودال فساد درست می شود؟گودال فساد اساسش این است که نگاه جناحی و حزبی در انتخاب مدیران کردن.
خب دلیلش این می شود وقتی شما به یک مدیری آمدید اعتراض کردید او برای خودش پوششی، ساتری، منطقه امنی درست می کند. بلافاصله برخورد با خودش را برخورد با جناح، برخورد با یک گروه،برخورد با یک شخصیت در حزبی نسبت می دهد. ارزیابی ها هم همین می شود.

نکته دوم مسئله‌ی مدرک است که چیز مهمی است. اما مدرک و علمی ارزشمند است که قابل تطبیق با عمل باشد. من دارای لیسانس مهندسی کشاورزی باشم ولی فرق بین درخت هلو و آلبالو را از هم نتوانم تشخیص بدهد.
مدیر باید در بحران‌ها مبتکر باشد. من فرمانده اگر در بحران ترسیدم، جا خوردم و فرار کردم، چه می‌شود؟ لشکر من متلاشی می‌شود و جبهه من فرو می‌ریزد . مدیر باید خلاق باشد. بودجه کشور بیاید اینجا و من اینجا بنشینم، نمی‌خواهم به اینجا جسارت کنم و مربوط به اینجا و این دوره نیست. حرف غلطی به جایی جسارت نکنم. من دوره‌ی انقلاب را در ابعاد گوناگون می‌گویم، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب. هر دو در این موضوع به *نوعی مقصر هستند . اینکه من اینجا بنشینم و بگویم، من فرماندار و بخش هستم، یه پولی می‌‌آید، اگر پول آمد من مدیر هستم و اگر پول نیامد من بیکار هستم و من پشت میز می‌نشینم. این مدیریت نیست. مدیر باید خلاق و نوآور و مبتکر باشد . از دل بحران خلاقیت ایجاد کند. بحران را دور بزند و سرکوب کند و به ضد بحران تبدیل کند . این امر در دوران انقلاب و دوران گوناگونی اتفاق افتاد.

ما در دوره‌های مختلفی، سال‌های 60 و 61، بزرگانی که در این جلسه هستند می‌دانند؛ من شنیدم یک روزی در جنگ شنیدم، بعد از شهادت شهید رجایی و شهید باهنر، چه کسی نماز را در جامعه ما ترویج کرد؟ چه کسی علما پشت سرش نماز می‌خواندند؟ این عکس شهید رجایی را ببینید. علمای بزرگی در صف پشت سر او ایستادند. او عالم دین نبود بلکه یک انسان عادی بود. اما وارسته، برجسته و خودخواسته بود. او گفته بود که ما سه روز گندم در سیلوهای خودمان برای کشور داریم، کشور این بحران‌ها را پشت سر گذاشته است. نفت 10 و 11 دلار را. این طوری ما فروختیم. در دوره‌ی جنگ، در بدترین شرایط انقلابمون، تجربه‌های موفق داریم. مدیران تاثیرشان تاثیر اساسی است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + 9 =