صالحی: بیش از هر زمان نیاز به خبرنگارانی صادق، شجاع‌ و دوراندیش داریم

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: که با تکیه بر بصیرت روییده در میان «زمینِ تجربه‌ها» و «آسمانِ فرهنگ»، اصل خبر را کشف کرده تا به جامعه و جهان برساند.

مشروح متن پیام صالحی به این‌ترتیب است:

«روز خبرنگار را به تمامی اهالی خبر و به ویژه خبرنگاران آگاه و سرافراز ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

هر حادثه که پدید می‌آید و هر فضای جدیدی که ساخته می‌شود، ابعاد تازه‌ای از اهمیت خبر و خبررسانی بر ما آشکار می‌شود. از تحولات علمی و اقتصادی و اجتماعی گرفته تا رویدادهای نظامی و سیاسی، همه نیاز به یک خبرنگار و خبررسان دارند که جامعه و جهان را آگاه کنند چه اگر این کار نشود، گویا که رخ نداده‌اند.

در روزگاری که اخبار دروغین و جعلی با سامانه‌های ماشینی تکثیر شده و به وفور منتشر می‌شوند، بیش از هر زمان نیاز به خبرنگارانی صادق، شجاع‌ و دوراندیش داریم که با تکیه بر بصیرت روییده در میان «زمینِ تجربه‌ها» و «آسمانِ فرهنگ»، اصل خبر را کشف کرده تا به جامعه و جهان برساند. چنین خبرنگاری یک مهره در ماشین خبر نیست، او هم ماهیت خبر را می‌شناسد و اصالت آن را تأیید می‌کند و هم دنیای مخاطب و نیازها و پیامدهای آن را با تمام وجود حس می‌کند. خبرنگار علاوه بر آن که به هر دو سویه عرصه رویدادها و جامعه آگاهی دارد، در هر لحظه، به نقش مؤثر و جایگاه رفیع خودش هم در این میانه وقوف دارد.

در چنین شرایطی است که مرز میان صداقت فعال و شجاعت انسانی برداشته می‌شود و خبرنگاری سر برمی‌آورد که می‌تواند طرحی نو دراندازد و جهانی را از نو بسازد.

متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که در هر حادثه بهترین و آگاه‌ترین انسان‌های ما مجبور می‌شوند که جان خود را دستمایه گزارش و خبر کنند. به روان همه آن‌ها و به خصوص به روان شهدای اخیر عرصه خبر در میدان مبارزه انسان‌ها با ویروس کرونا درود می‌فرستیم و از خدای بزرگ می‌خواهیم به همه ما توفیق شنیدن سخن حق عطا کند.»

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت × = 24