صبح را پر انرژی آغاز کنید

♦به گزارش سلام نیوز بررسی های دانشمندان جهان نشان داده است خواب با کیفیت می تواند نقش موثری در افزایش شادابی و نشاط صبحگاهی داشته باشد. اینکه صبح با انرژی از خواب برخیزیم می تواند نقش کلیدی در یک روز خوب داشته باشد. روزی که صبح آن باکیفیت نباشد و انرژی لازم را در فرد ایجاد نکند ، مابقی روز را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد. چند تکنیک برای اینکه صبح با نشاط تری داشته باشیم:

 

1- قبل از خواب به جای نشخوار فکری ، شکرگذاری را جایگزین کنید

به جای اینکه ذهنتان را با موارد بی تاثیر پر کنید و نشخوار فکری به مسائل داشته باشید ، به فکر شکرگزاری بیشتر نسبت به آنچه که در زندگی تان دارید باشید تا انرزی خوب را دریافت کنید. یک نفس عمیق بکشید و ذهنتان از مواردی پر کنید که دارید. نسبت به آنچه که دارید شکرگزار باشید.

برای اینکه صبح ها با روحیه شادی از خواب بیدار شوید ، طرز فکر شکرگزاری را جایگزین همه مواردی کنید که برایتان بی ارزش است. اجازه دهید یک تمرین خوب را با هم مرور کنیم. وقتی متوجه شدید که بیدار هستید، چشم هایتان را ببندید.

2-در زمان مناسب به رختخواب بروید

کی از دلایلی که باعث می شود شما صبح تان را با خواب آلودگی و رخوت آغاز کنید این است که شب را به خوبی نخوابیده باشید. بهتر است خواب کافی خود را طی کنید تا صبح نیز به خوبی بیدار شوید. بزرگسالان به هشت ساعت خواب احتیاج دارند و در صورتی که این خواب کافی را طی نکنند نمی توانند یک صبح با انرژی را شروع کنند.

3-پس از بیدار شدن در تختخواب نمانید

 در تخت غلت نزنید . با اولین زنگ گوشی تلفن یا ساعت از خواب برخاسته و آبی به صورت بزنید. چرت زدن در رخت خواب شما را کلافه می کند و بیشتر انرژی صبح تان را هم در همان اول صبح از دست می دهید.

4- حتما وعده صبحانه را فراموش نکنید

بدن انسان نیاز به انرژی و سوخت دارد و از همان ابتدای صبح باید به این نیازتان اهمیت بدهید. با خوردن یک صبحانه ی مقوی تا چند ساعت نیاز بدن تان را تامین کرده و اجازه می دهد تا بدن پرانرژی و قبراق تان برای شما یک صبح با نشاط را رقم بزند.

5-اولین چیزی که می خورید کافئین نباشد

بسیاری از افراد عادت دارند اولین چیزی که می خورند قهوه یا چای است اما مصرف اولیه کافئین در طولانی مدت این عادت را ایجاد می کند که بدون مصرف آن از لحاظ روحی مخصوصا در ماه رمضان دچار حال گرفتگی و انقباض روحی باشید.

6-روز خود را با خنده آغاز کنید

وقتی چشمانتان را باز می‌کنید لبخند بزنید. دانشمندان می‌گویند لبخند زدن فواید زیادی دارد:در هنگام لبخند زدن هورمون اِندورفین ترشح می‌شود که احساس خوبی به شما می‌دهد. پس وقتی در هنگام بیدار شدن لبخند بزنید حس و حال خوبی خواهید داشت و خود را برای یک روز عالی آماده می‌کنید.

وقتی لبخند می‌زنید به دلیل ترشح سرتونین حال و هوای خوبی خواهید داشت. لبخند سبب تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن نیز می‌شود. پس اگر از همان ابتدای صبح لبخند بزنید و تا پایان نیز لبخند زدن را فراموش نکنید، از خیلی از بیماری‌ها از جمله آنفلوانزا دور خواهید بود.

7-مسواک بزنید 

خیلی از افراد تصور می‌کنند بعد از صبحانه باید مسواک زده شود، اما توصیه می‌شود وقتی از خواب بیدار شدید این کار را انجام دهید. در هنگام خواب، لایه‌ای از باکتری با نام پلاک، درون دهانتان رشد می‌کند و لازم است بعد از بیدار شدن پلاک‌های مضر را با مسواک زدن بیرون بریزید. علوه بر این ، این کار موجب تقویت روحی و نشاط جسمی نیز می شود .امتحان کنید که صبح با مسواک چه میزان حال بهتری برای شما ایجاد می کند.

8-عبادت را فراموش نکنید

تحقیقات نشان داده است نماز و دعا علاوه بر اینکه یک عمل عبادی است باعث تخلیه بسیاری امواج و افکار منفی از ذهن افراد می شود . عبادت و گفت و گوی با خدا نوعی تخلیه روحی است؛ از این رو اگر صبح خود را با نماز و عبادت آغاز کنید اثرت روحی مثبت آن را تجربه خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 × پنج =