طالبان کابل را نیز به دست گرفت!/ گروهی که همچنان بر رویه شرارت‌های پیشین حرکت می‌کند

♦به گزارش سلام نیوز “طالبان” که پیش از این سابقه شرارت و خونریزی بسیار در افغانستان داشته اند طی چند عملیات شهرهای افغانستان را محاصره کرده و امروز نیز طی بیانیه ای تصرف کامل کابل را اعلام کردند و از خارجی ها خواستند آنجا را ترک کنند یا حضور خود را با آنان هماهنگ کنند.این اقدام اخیر طالبان به خوبی گویای این حقیقت است که بر خلاف آنچه این گروه ادعا می کرد و در نشست های صلح بدان اذعان داشت ، از رویه خود بازنگشته و همچنان بر مدار شرارت و خونریزی و خشونت علیه مردم مظلوم افغانستان حرکت می‌کنند و پایبند به هیچ گونه معاهده صلح جهت بر قراری آتش بس و صلح عادلانه نیستند.

گروه طالبان تأیید کرد که پایتخت افغانستان ، کابل را به طور کامل محاصره کرده است .

رویترز روز یکشنبه به نقل از یک مقام طالبان اعلام کرد که این گروه شبه نظامی به فرودگاه کابل اجازه می دهد تا به کار خود ادامه دهد و افزود که بیمارستان های شهر و تجهیزات اضطراری نیز از کار نمی افتند.

این مقام اظهار داشت که اعضای نیروهای دولتی می توانند به خانه های خود بازگردند ، در حالی که اتباع خارجی در کابل باید در صورت تمایل کشور را ترک کنند یا در روزهای آینده حضور خود را با مقامات اداری هماهنگ کنند که توسط “طالبان” تعیین شده است.

این مقام تأکید کرد که طالبان در حال حاضر به شبه نظامیان خود اجازه نداده است تا برای جشن موفقیت عملیات نظامی خود در کشور کاری انجام دهند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = شش