عامری:مهم‌ترین هدف تقویت سازمان‌های مردم نهاد،افزایش ظرفیت سرمایه و نظام اجتماعی است

دکتر داود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در نشست خبری کنفرانس «ائتلاف جهانی سازمان های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل» که در دفتر مجمع جهانی صلح اسلامی برگزار شد، با تأکید بر اینکه صلح زمانی مناسب و مطلوب است که بر محور عدالت بنا شده باشد، بیان داشت: جهان امروز به دلایل مختلفی با چالش‌هایی در حوزه صلح، امنیت، فقر، محیط زیست و مسائلی از این دست مواجه هست که دولت‌ها، نمی‌‌توانند به تنهایی در برخورد با این مسائل به طور کامل و موفق عمل کنند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد از طریق همکاری مردمان با هم و با دولت و بخش خصوصی، در بسیاری از زمینه ها بسترساز توسعه و رشد جامعه هستند. در واقع به عنوان نهادهای مدنی، واسط بین دولت و مردم بوده و بخش مهمی از مشارکت مردم در توسعه جامعه را از این طریق شکل می‌دهند.

عامری مهم‌ترین هدف تقویت سازمان‌های مردم نهاد را افزایش ظرفیت سرمایه و نظام اجتماعی توصیف کرد و ابراز داشت: کنفرانس «ائتلاف جهانی سازمان های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل» در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه به مناسبت روز جهانی صلح به صورت وبینار در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تبیین مبانی علمی، حقوقی و قانونی شکل‌گیری سازمان های مردم نهاد و تبیین نقش و جایگاه این سازمان‌‌ها در تحقق صلح، عدالت و همگرایی ملل از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی درباره برنامه‌های بلندمدت مرکز متبوعش تصریح کرد: تشریح ضرورت‌‌‏ها و الزامات توجه به سازمان‌‌های مردم نهاد در جهان، تولید ادبیات مفهومی درباره سازمان‌‌های مردم نهاد و توسعه صلح و عدالت جهانی و توجه دادن نخبگان و رسانه‌ها به جایگاه سازمان‌‌های مردم نهاد در کشورها و در جهان از جمله برنامه‌های مدنظر برای تسری گفتمان صلح و عدالت در بعد داخلی و بین‌المللی است.

وی گفت: این کنفرانس با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در پنج محور سازمان‌‌های مردم نهاد؛ مبانی نظری و کارکردها، نقش سازمان‌‌های مردم نهاد در استقرار صلح و عدالت جهانی و مقابله با ظلم و خشونت، سازمان‌‌های مردم نهاد و رابطه آن با قدرت‌‌ها و دولت‌ها، دیپلماسی عمومی و سازمان‌های مردم نهاد و قدرت نرم جوامع و سازمان‌‌های مردم نهاد برپا می‌شود. کنفرانس ائتلاف جهانی سازمان‌های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل در پنج مرحله در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پیگیری خواهد شد تا بسترهای لازم برای این ائتلاف جهانی شکل گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند کنفرانس «ائتلاف جهانی سازمان های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل» را به به صورت مجازی در لینک‌های زیر تماشا کنند.تماشا کنند:

www.salamnews.ir

www.rubika.ir/iw_peace 

www.aparat.com/iwpeace/live 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 3 = بیست یک