علی اف خواستار حضور شرکتهای ایرانی در طرح کمک به آذربایجان شد

علی اف در نشست مشترک مقامات ایران و جمهوری آذربایجان با حضور رستم قاسمی وزیر راه ایران که به صورت مجازی صورت گرفت،ضمن اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در عشق آباد این دیدار را  نقطه عطفی در  روابط دو کشور برادر عنوان کرد و گفت ،  آثار این دیدار در توسعه مناسبات  دو کشور مشهود است .

گزارش: آیات زین الدین

وی همچنین از وزیر راه کشورمان خواست سلام وی را به آیت الله رئیسی ، رییس جمهوری کشورمان ابلاغ کند .
رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری های مشترک و منطقه ای با دعوت از شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف گفت : شرکتهای ایرانی در زمینه  مختلف اقتصادی و طرحهای ترانزیتی و تولید انرژی برق میتوانند در مقوله توسعه حضوری فعال داشته باشند . 
وی همچنین بر توسعه همکاری های مختلف در زمینه صنایع و فنآوری تاکید کرد.  

رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم با اشاره به اولویت سیاست راهبری کشورمان در توجه به همسایگان گفت : فصل جدیدی از روابط دو کشور آذربایجان و ایران آغاز شده است و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد تعمیق روابط دوجانبه بیش از پیش باشد.
وی افزود : ایران تجارب خوبی در کمک به کشورهای مختلف منطقه دارد و این همکاری ها به توسعه و امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان با تاکید بر توسعه ارتباطات حمل و نقلی گفت: ایجاد کریدورهای ترانزیتی از مهمترین برنامه های ما و منطقه است که با همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان میتواند گشایشهای اقتصادی در منطقه  را ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + = 6