فرهنگسازی در داخل و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی”صلح” به جهان،در مسیر تبلیغ و تامین منافع

حجت الاسلام محمد سالار* : ما باید چهره رافت و مهربانی و رحمت اسلام و پیامبر گرانقدرمان و نیز فرهنگ ایرانی و اسلامی را به جهان معرفی کنیم واین وظیفه و رسالت امروز و اصلی ماست تا در مسیر درست تبلیغ هوشمندانه و تامین منافع قدم برداریم.

چرا که تاکنون با وجود همه تلاشها و اقدامات انجام شده به قدر کفایت نتوانسته ایم با استفاده از ظرفیتهای موجود حقیقت اسلام و ایران و سیره نبوی را به دنیا و افکار عمومی بشناسانیم گاه خلاف این قدم برداشته ایم و هنوز در این زمینه جای کار بلکه ضرورت اقدام وجود دارد و تنها از این راه میتوانیم چهره درست پیامبر رحمت و مهربانی و دوستی را خارج از هرگونه موانع، به درستی تبلیغ و اشاعه دهیم.

هتاکی و توهین های غیرانسانی و اهانتهایی که از سوی دشمنان، علیه مباحث توحیدی، اسلام و مقدسات مسلمانان و ساحت پاک و مقدس پیامبر اسلام(ص) صورت گرفته است، بخشی از روی دشمنی آنان است و بخشی هم ناشی از عدم بیان و معرفی چهره نورانی ایشان از سوی ما به جامعه جهانی و عدم مقابله صحیح با مسلمان نماها در جهان است؛ از همین روست که اسلام چهره ای غیر حقیقی در جهان به خود گرفته و مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرده است. 

تولید محصولات فرهنگی و فکری ما از قبیل کتاب، فیلم و … پیرامون اسلام و شخصیت گرامی پیامبر اعظم(ص) در مقایسه با تولیدات دیگر کشورها چه مسلمان و غیرمسلمان در سطح پایین تری قرار دارد و این هجمه های غیرفرهنگی و اهانت ها در کنار برنامه های دشمنان به دلیل کاستی های شناخت جوامع از آموزه های پیامبر اسلام است.

بهره مندی و نشر احادیث گرانبها و روایات و پیامهای ارزشمند انبیاء الهی در جهت تحقق و پیشبرد ارزشهایی چون صلح عادلانه بسیار اثر گذار است.

شناسایی و عضوگیری از فعالان عرصه صلح در گوشه و کنار دنیا و تبیین مفهوم واقعی صلح با آموزه های اسلام و پیامبر گرامی یکی از استراتژی های مناسبی است که از ایران در عرصه بین الملل یک چهره مسلمان صلح طلب ایجاد کرده است و این چون در مجمع جهانی صلح اسلامی از مجرای دیپلماسی عمومی انجام میگیرد گام مهمی برای ترسیم یک چهره صلح طلب از داخل ایران است که چنانچه عاقلانه از این استراتژی ها بهره برده شود در تبلیغ اسلام و تامین منافع مردم بسیار کارگشا خواهد بود.

*معاونت بین الملل مجمع جهانی صلح اسلامی و مدیر موسسه بین المللی علوم و معارف اهل بیت(ع)

مطلب پیشنهادی

توجه به افکار عمومی در حیطه صلح؛ وظیفه امروز رسانه‌ها

دکتر عبدالحسین السلطان: مقابله با رویکرد تروریستی در اقصی نقاط جهان با مقاومت در برابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = سه