محرم نامه سلام/ روایت روز چهارم در کربلا

♦به گزارش سلام نیوز روز چهارم به نام فرزندان «حضرت زینب (س)» نام‌گذاری شده است، زیرا فرزندان ایشان همواره تلاش داشتند تا در مقام دفاع از «اهل‌بیت (ع)» و «امام حسین (ع)» از جان خود بگذرند.

روز چهارم محرم امام حسین(ع) تلاش کردند تا لشکریان عمر بن سعد را به راه راست هدایت کنند و از آنان خواستند تا با ایشان همراه شوند و به لشکر سیدالشهداء(ع) ملحق شوند.

در روز چهارم ماه محرم عبیدالله طی حرکتی مزدورانه خود را شبیه به «امام حسین (ع)» درآورد و وارد شهر کوفه شد، مردم با دیدن وی به ‌اشتباه افتاده و فکر کردند «امام حسین(ع)» به کوفه آمده و از او استقبال کردند، اما عبیدالله هنگامی‌ که وارد مسجد کوفه شد نقاب از چهره برداشت و برای همه مردم مشخص شد فردی که به استقبالش رفته‌اند عبیدالله بن زیاد بوده نه «امام حسین(ع)»، بدین ترتیب عبیدالله دو مسیر را پیش گرفت، اول اینکه افرادی را که ترسو بودند را تهدید و مال‌پرستان را مطیع خود کرد و آنان را از یاری «امام حسین(ع)» بازداشت.

فرزندان «حضرت زینب (س)» برای اینکه بتوانند در رکاب «امام حسین (ع)» به شهادت برسند از مادر گرامی‌شان درخواست می‌کنند تا وساطت ایشان را در برابر «سیدالشهدا (ع)» انجام دهند و با دریافت اذن «اباعبدالله (ع)» به میدان می‌روند به جنگ می‌پردازند.

در مجالس شیعیان در روز چهارم به سرنوشت دو نفر از کسانی که منصوب به بارگاه امام حسین(ع) هستند، می پردازند، یکی از این افراد «عبدالله بن حسن بود» که ۱۱ سال داشت و از جمله شهیدان کم سن و سال واقعه عاشورا بود. عبدالله بن حسن یکی از فرزندان کوچک امام حسن مجتبی است که ظاهرا در وقت شهادت امام حسن(ع) یک ساله بیشتر نبوده و در روز کربلا شاید ۱۱ سال داشته است، عبدالله بن حسن در آخرین ساعات مبارزه امام حسین(ع) و افتادن بر روی زمین، در دامان عمویش امام حسین(ع) شهید شد و در مجالس و محافل ایرانیان غالب ذکر این نازدانه امام حسن(ع) را و احیاناً رقیه دختر منصوب به امام حسین(ع) را ذکر می کنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 2 = دو