محققین WHO برای ریشه یابی کرونا خواستارهمکاری بیشتر شدند

♦به گزارش سلام نیوز روزنامه “وال استریت ژورنال” آمریکایی گزارش داد که تیم WHO که درگیر تحقیق در مورد منشا ویروس کرونا است از برنامه خود برای انتشار “گزارش پیشروی تحقیقات” که شامل خلاصه ای از یافته های تحقیقاتی آن در چین است ، عقب نشینی کرده است.

امروز ، پنجشنبه ، این روزنامه به نقل از پیتر بن امبارك ، متخصص امنیت غذایی ، كه مسئول تیم تحقیقاتی WHO است و ماه گذشته از ووهان ، چین بازدید كرد ، تأیید نمود كه تیم مذکور كه در 12 فوریه توسط مدیر كل سازمان اعلام شد ، کار تحقیق را نسبتا كنار گذاشته است. 

دکتر تدروز ادهانم گفت که تیم تحقیقاتی در هفته های آینده ، گزارش جدیدی را که شامل خلاصه ای از نتایج آزمایشات وی در ووهان است ، صادر می کند و سپس گزارش نهایی و کامل طی ماه آینده منتشر خواهد شد.

این روزنامه اذعان کرد كه تیم WHO در حال برنامه ریزی برای انتشار خلاصه ای از نتایج تحقیقاتی خود و ارائه گزارش نهایی است .

بن امبارك اظهار داشت كه انتشار گزارش پیشرفت تحقیقاتی  به تنهایی امروز قادر به جلب توجه بین المللی نسبت به یافته های این تحقیق نخواهد بود.

 سخنگوی سازمان بهداشت جهانی به روزنامه گفت که گزارش کامل طی هفته های آینده منتشر می شود؛ گزارشی که یافته های اصلی تیم تحقیقاتی را شامل می شود.

این روزنامه عنوان كرد كه سازمان بهداشت جهانی برای انتشار گزارش خود به تأیید مقامات و كارشناسان چینی احتیاج دارد.

وال استریت ژورنال اشاره کرد که این تصمیم در حالی است که تنش های فزاینده ای بین ایالات متحده و چین و امضای 26 دانشمند از کشورهای مختلف به وجود آمده است و کار را دچار اخلال کرده است.

امروز پنجشنبه ،محققین طی نامه ای سرگشاده  از سازمان بهداشت جهانی خواستار راه اندازی تحقیقات جدید شدند و ادعا کردند که تیم فعلی در هنگام بازدید از ووهان سطح دسترسی لازم را ندارد.

در این نامه آمه است که آنها قادر به انجام تحقیق دقیق و عینی برای بررسی فرضیه های مختلف ظهور کرونا نیستند .

در این پیام دانشمندان اعلام کردند که انجام تحقیقات جامع برای تیم فعلی تقریباً غیرممکن است و هر گزارش نهایی نیاز به راه حل های توافق سیاسی خواهد داشت زیرا که لازمه آنها تأیید طرف چینی است.

محققین در این نامه سرگشاده تاکید کردند: تلاش های انجام شده تاکنون نشان دهنده یک تحقیق دقیق ، معتبر و شفاف نیست. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 6 = پنجاه چهار