علی خندق آبادی/«روز جهانی قدس، برخاستن نوای اضمحلال رژیم صهیونیستی»

دکتر علی خندق آبادی* : نگاهی به تاریخ فلسطین اشغالی، و نحوه اقداماتی که دول عربی و غربی برای حل مشکل فلسطین از خود نشان داده اند، حاکی از ظلم های بی حد و حصر، خیانت برخی سران عربی، و کشتار صدها هزار فلسطینی می باشد.

 تفکر حاکم بر اندیشه های سیاسی که به جهان عرب القاء می شد، به گونه ای بود که نگاه یک سویه در حمایت از اشغالگران، و ریشخند کردن اعراب با عربی بودن قضیه فلسطین، قطعنامه ها و توافقاتی که هیچگاه به آنها عمل نشد، از آن مشهود بود.

در این میان، تنها اندیشه ای که راه حل معضل فلسطین را در دل مبارزات بی امان با اشغالگران و زنده نگهداشتن خط مقاومت، می دید، اندیشه اسلام سیاسی برگرفته از آموزه های مکتب اهل بیت که توسط امام خمینی راحل و برخی از علمای جهان اسلام مطرح می شد، می بود.

از سند موجود در کتابخانه وزیری به خط امام خمینی راحل در دهه 20 و 30 شمسی تا فتوای علمای جهان اسلام در ضرورت مقابله با اشغالگری که علمای اسلام آن را مطرح کرده بودند، تماما حکایت از ضرورت زنده نگهداشتن مقابله با تروریست های اشغالگر  می کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر اندیشه سیاسی امام خمینی راحل می بود، فرصت بروز و ظهور این راهبرد را در سطوح بین المللی و توده های مردمی مطرح کرد. اوج این رویکرد در اعلام روز قدس بود. از آن تاریخ دیگر وعده های خائنین و حامیان اشغالگران در ذهنیت مردم مسلمان رنگ باخته بود.

انتفاضه های پی در پی، خیزش توده های مردمی در سراسر جهان در استقبال از روز جهانی قدس امید را به اردوی مسلمانان برگرداند و راهبرد استمرار مقاومت بعنوان تنها راه حل پایان دادن به اشغالگری تثبیت کرد.

از آن تاریخ، هر شخص و جریانی که در تعامل با رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن ها بدنبال تثبیت خط ساز می بود، در واقع زمینه پیوستن خود به زباله دان تاریخ را فراهم می کرد.

خواه روسای جمهور جنایتکار آمریکا تا برخی دولت های سرسپرده عربی و حتی سران و مسئولین برخی از گروه های فلسطینی که تا مدتی خود حامی جریان مقاومت بوده و سلاح بدست داشته اند، و در انتها یا تطمیع شده و یا پشیمان و یا مرعوب.

جریان مقاومت اکنون دارای فلسفه و اندیشه است. دیگر نمی توان آن را محو کرد. به همین دلیل است که زمانی جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل دولت های عربی را به شکست می کشاند و اکنون تنها نوار غزه با همان ارتش پیروز جنگ های اعراب و اسرائیل مبارزه می کند.

اکنون راه پیمایی های بازگشت فلسطینیان در روزهای جمعه، بادبادک های آتشین، گردان های مسلح و موشک های فلسطینی صحنه نبرد را کارگردانی می کند. بی تردید این ها تاثیرات روز جهانی قدس است که توده ها را متوجه به جبهه مقاومت کرده است.

روز قدس است که اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی را برملا کرده است و معضلات درونی رژیم کودک کش را روز به روز افزایش داده است. دولتمردان اشغالگر صهیونیست پنجمین ماه شکست تشکیل دولت خود را پشت سر می گذارند. اکنون موشه دایان ها، شارون ها، شامیرها به جهنم رفته اند، و نتانیاهو نیز روز گذشته شکست ننگین خود را پذیرفت، اما تفکر جبهه مقاومت نه تنها در دل فلسطینیان شعله برافروخته است، بلکه با پایداری «مردان میدان» و در راس آنان سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، توطئه اشغال کشورهای اسلامی توسط تکفیری های وحشی، فرزندان نامشروع اوباما و کلینتون را خنثی کرده است.

این تفکر است که برادران عراقی را به جبهه اخراج آمریکا از عراق کشانده است. اکنون صحنه فضای سیاسی و اجتماعی جهان اسلام، صحنه نفرت روزافزون از دشمنان است.

دیگر نه تنها صهیونیست ها در درون کاخ های شیشه ای خود امنیت ندارند، بلکه دیگر در هیچ نقطه ای از جهان از تیر نفرت مسلمانان در امان نیستند. روز جهانی قدس در یک فرآیند چهل ساله دگمه روزشمار اضمحلال رژیم ننگین صهیونیستی را فشرده است. اینها از نتایج سحر است، باش تا صبح دولت یار بدمد.

*مدیر سابق شبکه الکوثر و عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی

مطلب پیشنهادی

توجه به افکار عمومی در حیطه صلح؛ وظیفه امروز رسانه‌ها

دکتر عبدالحسین السلطان: مقابله با رویکرد تروریستی در اقصی نقاط جهان با مقاومت در برابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × چهار =