معرفی اعضای شورای سیاست­گذاری و دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

معرفی اعضای شورای سیاست­گذاری و دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، اعضای شورای سیاست­گذاری و دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حکم سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

 محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه شورای سیاست­گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، احکام اعضای شورا را اعطا کرد و با اکثریت آرای شورا در این جلسه سید عباس میرهاشمی به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انتخاب شد.

سرپرست معاونت امور هنری، هادی مظفری را به­ عنوان رییس شورای سیاست­گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد و احکام منیژه آرمین، محسن حسن­پور، امیر راد، پریسا شادقزوینی، سیدمسعود شجاعی­ طباطبایی، طاهر شیخ­ال حکمایی، حبیب­الله صادقی، مینا صدری، علی­ اشرف صندوق ­آبادی، جاسم غضبانپور، سیدعباس میرهاشمی و مسعود نجابتی به­ عنوان اعضای شورای سیاست­گذاری جشنواره اعطا شد.

همچنین سرپرست معاونت امور هنری با توجه به نظر شورا، سیدعباس میرهاشمی را به­ عنوان دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد. در این حکم آمده است:

«هنرهای تجسمی بی­تردید زیباترین جلوه­های شکوه ایران اسلامی و اندیشه والای هنری هنرمندان سرزمین ما را به تصویر کشیده است، از این­رو جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با سویه انقلابی و زیبایی­شناسی منحصربه­فرد خود، جایگاهی بی بدیل در میان جشنواره­های فجر انقلاب اسلامی دارد.

هنرمند گرامی جناب آقای سیدعباس میرهاشمی

با عنایت به نگاه و پیشینه هنری جنابعالی و همچنین تجربه دبیری در ادوار پیشین جشنواره و نظر شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، شما را به سمت دبیرکل این دوره جشنواره  منصوب می­کنم.

امید است با بهره­گیری از ظرفیت دبیرخانه و همراهی با شورای سیاست­گذاری و دبیران و داوران جشنواره که هریک هنرمندان برجسته­ای هستند، چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به بهترین شکل و بالاترین کیفیت برگزار شود و توانایی­های هنر امروز ایران را به تصویر کشد.

آرزوی موفقیت جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

محمود شالویی در این جلسه با اشاره به پیشینه جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر از نظر کیفی و هنری و نحوه اجرا اهمیت دارد و ظرفیت­ های هنرهای تجسمی می­ تواند به برگزاری بهتر جشنواره کمک کند.

سرپرست معاونت امور هنری بیان کرد: در شکل اجرایی جشنواره، باید همه توان را برای اجرای بهتر به کار گرفته شود تا مخاطب عمومی در جشنواره جذب شود و رشد و بالندگی این جشنواره در جامعه هنری و فضای هنری مورد توجه قرار گیرد.

شالویی در ادامه به اهمیت بخش پژوهش و پیشینه این بخش در ادوار گذشته جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت فوق العاده­ای که در جشنواره وجود دارد در بخش پژوهش، دانشگاهیان در حوزه هنرهای تجسمی با جشنواره هنرهای تجسمی فجر مرتبط شوند و از ظرفیت علمی دانشگاه برای کیفیت بالای پژوهش در جشنواره بهره گرفته شود.

وی افزود: دبیران و دبیرخانه جشنواره از نخستین دوره جشنواره تاکنون کوشیده­اند تا جایگاه جشنواره و بخش­های مختلف هنرهای تجسمی را در میان دستگاه­ها و نهادهای دولتی و خصوصی و عموم مخاطبان ارتقاء دهند. بخش­های اصلی جشنواره مانند طوبای زرین و پژوهش و بخش­های ویژه می­تواند به این مهم کمک کند.

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی نیز در پایان با اشاره به تجربیات چند دوره اخیر و تلاش برای احیای برخی بخش ­های فراموش شده در هنرهای تجسمی و همچنین کمک به اقتصاد هنر با حضور گالری ­ها گفت: تجربیات سال­ های گذشته نشان داده است با همکاری هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی با دبیرخانه جشنواره توانسته ­ایم بخش عمده­ ای از مخاطبان را به سمت جشنواره هنرهای تجسمی سوق بدهیم. همکاری هنرمندان و دانشگاهیان در بخش­ های شورای سیاست­گذاری، دبیری و داوری و شرکت در بخش­ های ویژه، فرصت مغتنی بوده است تا بتوانیم در حد امکان هنرهای تجسمی را در میان عموم مردم بیاوریم.

در ادامه نشست اعضای شورا رویکردهای چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و فراخوان جشنواره را بررسی کردند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 − = یک