معرفی کتاب: صلح و سلام را بخوانید

صلح، این آرمان مشترک جامعه بشری، چه زمانی جهان را مزین خواهد کرد؟ آن زمان که کوچک و بزرگ، پیر و جوان، فارغ از نژاد و رنگ و زبان، همگی در جای‌جای این کره خاکی، بتوانند طعم حقیقی آرامش ناشی از صلح را بچشند. 

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز وقتی به صفحات دفتر روزگار بنگریم می‌بینیم انسان و طلب صلح با هم عجین شده‌اند. همه ما شاهد تلاش‌های مردان و زنان در جایگاه‌های گوناگون سازمان‌ها و ساختارها، از گذشته تا به امروز، در راستای امنیت جهانی و رسیدن به صلح و ثبات بوده‌ایم. اما تا به ‌حال به این موضوع اندیشیده‌ایم که جایگاه فرهنگ و هنر در رسیدن به چنین جهان آرمانی زینت شده با صلح و دوستی کجاست.

معجزه هنر در بخشیدن مفهوم تازه و نگرشی نو به رخدادهای جهانی همواره تغییردهنده احوال و شرایط انسان‌ها بوده است. روح بخشی، لطافت و زیبایی هنر، تأثیرگذاری آن را در انتقال مفاهیم و قواعد دوچندان می‌کند. 

بنابراین اثر مثبت و نیکوی آن در پیشرفت و ارتقای سطح درک و شعور افراد می‌تواند بسیار چشمگیر باشد. هنرمندان همواره نقش کارآمد و بسزایی در گستردگی مفاهیم انسانی بین مخاطبانشان داشته‌اند. وقتی یک هنرمند پیام اثر هنری‌اش را متمرکز بر شناساندن صلح و دوستی می‌کند ذهن علاقه‌مندان را برای چند لحظه به جهان آرمانی خود می‌برد و با ترسیم دنیایی سرشار از امنیت و آرامش مردم را به تکاپو و تلاش برای اخلاقی شدن وا می‌دارد و این‌گونه است که جامعه با یکدلی و یکدستی افرادش گامی رو به ‌جلو برمی‌دارد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 2 = هشت