“مقداد”خواهان اولویت گذاری سوریه در شورای حقوق بشر شد

به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری سوریه“فیصل مقداد” وزیر خارجه سوریه در چهل و ششمین دوره شورای حقوق بشر گفت: ما خواستار رسیدگی به موارد گسترده نقض حقوق ملت ما به عنوان اولویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل هستیم.

المقداد در سخنان خود تاکید کرد تروریسم همچنان در صدر چالش ‌های جهانی قرار دارد که سازمان ملل و کشور‌های عضو آن با این معضل روبرو هستند و این تروریسم هر روز به شکل و شیوه جدیدی ظاهر می‌ شود.

فیصل المقداد تاکید کرد سوریه تصمیم دارد به مبارزه با تروریسم و استفاده از حق قانونی خود برای پایان دادن به حضور غیرقانونی بیگانگان در خاک خود ادامه دهد.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت به سبب تلاش برخی کشور‌ها برای بهره برداری از رنج سوری‌ها از طریق ترویج اطلاعات گمراه کننده، بخش‌هایی از بحرانی که سوریه شاهد آن بود همچنان ادامه دارد.

وی در سخنان خود به موضوع بازسازی در سوریه اشاره کرد و افزود: موسسه‌ها و نهاد‌های کشور برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از تروریسم و آماده کردن فضای مناسب برای بازگشت عزتمندانه و داوطلبانه همه سوری ‌ها به شهر‌ها و روستا‌های خود تلاش می‌ کنند.

وی در ادامه به تحرکات ارتش ترکیه در خاک کشورش در حمایت از گروههای تروریستی اشاره کرد و گفت اقدام نظامیان ترکیه در قطع آب برخی مناطق کشورمان، نمونه ای از اقدامات اشغالگران ترکیه‌ای در کشورمان است.

المقداد در مورد جولان گفت: جولان اشغالی جزو سوریه است و حق این کشور و این حق تضمین شده توسط نهاد های معتبر بین المللی و احکام متفق القول قانون بین المللی است.

.

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

اتحادیه اروپا: برای رسیدگی به مهاجران و بهبود حفاظت از مرز پول بیشتر به برخی کشورها می‌دهیم

ترکیه ۵۶۰ میلیون یورو دیگر از اتحادیه اروپا برای همکاری در سیاست پناهندگان دریافت می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 5 = دو