میرسلیم: خطر منافقان جریان اصولگرایی را تهدید می کند

♦به گزارش سلام نیوز مصطفی میرسلیم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و نماینده مردم تهران بر این باور است که دوران اصولگرایی به پایان نرسیده و نخواهد رسید ولی دوران افرادی که به دروغ یا منافقانه خود را به اصولگرایی منتسب می‌کنند پایان می‌یابد.

 «بی اعتمادی مردم به اصلاح طلبان قطعی است ولی این به مفهوم رغبت بی‌چون و چرا به سمت اصولگرایان نیست.» این جمله‌ای است که مصطفی میرسلیم، عضو شاخص حزب موتلفه و نماینده تهران مطرح می‌کند، براساس این نگاه هرچند اصولگرایان با پیروزی در انتخابات مجلس ۹۸، امید زیادی برای ورود به پاستور در سال آینده دارند اما آن‌ها هم نگران هستند و دغدغه بزرگی چون وحدت دارند. 
 در ادامه بخشی از اظهارات مصطفی میرسلیم عضو حزب موتلفه و سیاستمدار اصولگرا را در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌خوانید:

  اصولگرایی دارای تعریف دقیق و مشخصی است؛ گرایش به اصول و عمل به مقتضای آن؛ اصول نزد ما عبارت است از توحید و نبوت ومعاد، و عدل و امامت. این اصول تغییرناپذیر است و دستخوش تمایلات سیاسی نمی‌شود. هرکس پایبند به این اصول باشد و به مقتضای آن عمل کند، اصولگرا است و هرکس یکی یا چند تا از این اصول را قبول ندارد یا در عمل بدان اعتنا نکند اصولگرا نیست. بنابراین اصولگرایی به لحاظ مکتب فکری از ثبات برخوردار است و دچار تحول نمی‌شود ولی افراد منتسب به اصولگرایی ممکن است نسبت به اصول چه در اعتقاد و چه در عمل دچار انحراف و از خط مستقیم اصولگرایی خارج شوند. نزد اهل ایمان اصولگرایی مانند محافظه کاری نیست که پس از گذشت زمان، ناچار شوند نومحافظه کاری را تعریف کنند بلکه اهل ایمان باید همواره مراقب باشند که انحراف فکری یا عملی نسبت به اصول پیدا نکنند. 

دوران اصولگرایی به پایان نرسیده و نخواهد رسید اما دوران منافقین چرا

*انقلاب اسلامی برپا شد برای ریشه کنی انحرافاتی که طاغوتیان ایجاد کرده بودند و هدف از انقلاب بازشناسی اعتقادی اصول و بازگشت عملی به آن بود. دوران اصولگرایی به پایان نرسیده و نخواهد رسید ولی دوران افرادی که به دروغ یا منافقانه خود را به اصولگرایی منتسب می‌کنند به پایان می‌رسد و آن‌ها وقتی می‌بینند دیگر جایگاهی در اصولگرایی ندارند به سراغ جریانات دیگر می‌روند تا خود را تثبیت کنند والا اصول ثابت و غیر قابل تغییر است و اگر متغیر باشد به آن “اصول” اطلاق نمی‌شود. 

خطر منافقان، اصولگرایان را تهدید می‌کند

*گمان نکنید تمام کسانی که ادعای انقلابی گری و اصولگرایی کردند و می‌کنند دارای صدق نیت هستند. اسلام بزرگترین جفا را از ناحیه منافقان تحمل کرد، منافقانی که لباس اسلام بر تن کرده بودند تا ریشه اسلام را بزنند. همان خطر امروز اصولگرایان را تهدید می‌کند. 

بازسازی اصولگرایی معنا ندارد

* اصولگرایی به عنوان اندیشه‌ای که ریشه وحیانی دارد، تغییر پذیر نیست و بازسازی درباره آن مفهوم ندارد ولی مدعیان اصولگرایی سخت بدان تغییر و بازسازی نیاز دارند و ‌ای کاش هرچه زودتر این تحول را در وجود خویش برپا کنند و بازگشت به اصول در اعتقادات و رفتارها پدیدار شود. ضعف‌های اصولگرایان یا جریان منتسب به اصولگرایی در فاصله گرفتن از اصول و در استفاده ابزاری از اصول است؛ عده‌ای کار را بدانجا رسانده‌اند که حتی قرآن را ابزار تبلیغاتی خود قرار دهند.

*امروز که ما با نسل اول انقلاب و اصولگرایان اصیل فاصله گرفته‌ایم و فتنه‌ها و انحرافات به شکل‌های متنوع بارز شده‌اند بسیار باید هوشیار باشیم که از کج فهمی یا رفتار ناشایست در امان بمانیم. هیچ گاه نباید خود را مصون از تبعات آن تهدیدها بدانیم. 

 گمان نمی‌کردم مجلس در این یک سال این گونه عمل کند

من می‌دانستم که مجلس از جایگاه آن نهادی که باید در راس امور باشد دور شده است اما گمانم این نبود که در این یک سال مشاهده کردم، و به نظر می‌رسد که در چهل سال گذشته با آن ده دوره از مجلس، بتدریج انحرافات و زدوبندهای مختلف سیاسی و مدیریتی و اقتصادی و فرهنگی در مجلس راه یافته و آن را ازشان خود ساقط کرده است. 

اگر بخواهیم به همان منزلت اولیه که در ذهن مرحوم امام بود دست یابیم خیلی باید زحمت بکشیم و من امیدوارم که در این دوره یازدهم موفق بشویم مجلس را به جایگاه رفیعی که داشته است بازگردانیم و این امر اهتمام همه نمایندگان را می‌طلبد. 

توقعات مردم با توجه به مشکلات عدیده و بویژه سختیهای معیشتی که پیدا کرده‌اند بسیار زیاد و متنوع است؛ چون پاسخ درستی از دستگاههای اجرایی نمی‌گیرند و حتی نظیر آنچه بر سر بازار سهام آمد جواب منفی دریافت می‌کنند، از قوه مجریه کلا مایوسند و پناهگاه خود را در مجلس می‌بینند؛ در نتیجه نمایندگان وظیفه بسیار سنگینی را بر دوش خود احساس می‌کنند و در مقابل مشکلات و مسائل متعدد سعی می‌کنند با طرحها و پیشنهادهای مختلف و متعدد به چاره جویی آن مشکلات بپردازند. 
 نمونه آن، تعداد کثیر طرحهای ثبت شده و نیز هزاران پیشنهادی بود که به مناسبت بودجه ۱۴۰۰ ارائه شد؛ قطعا ما به بررسی آن همه طرح و این همه پیشنهاد نمی‌رسیم و اگر روش کار خود را که همان قانون آیین نامه داخلی است اصلاح نکنیم، ممکن است اولویتها نادیده گرفته شود و از فرصت خود استفاده بهینه نکنیم. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− یک = 2