می خواهم زنده بمانم ؛ آیا صادق است و مخاطب را جذب می کند؟

♦به گزارش سلام نیوز سریال می خواهم زنده بمانم به کارگردانی شهرام شاه حسینی و نویسندگی او با تهیه‌کنندگی محمد شایسته محصول ایرانی نمایش خانگی سال 1399 است. داستان سریال می خواهم زنده بمانم کاملاً اجتماعی با محوریت چند ارزش انسانی و نیز میل به زندگی و  با مضمونی درام عاشقانه بوده که داستان افرادی متفاوت در دهه 60 را روایت می‌کند که عقاید متفاوتی داشتند و حوادثی عجیب باعث بروز اتفاقاتی می‌شود.

این سریال نمایش خانگی با انتشار دو قسمت از سری قسمت های خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

اگر چه به بیان برخی تحلیلگران سینمایی، فرهنگی و اجتماعی برای ارائه تحلیلی از این فیلم هنوز زود است؛ اما برخی از منتقدین دو قسمت منتشر شده  این فیلم را “دارای مفاهیم غنی” ، “حرفه ای” ، “قدرت ارتباط دهندگی مخاطب با تاریخ معاصر ایران بدون دلزدگی” توصیف کرده اند .

دسته سوم منتقدین جامعه سوال سلام نیوز ، نیز جز موارد محدودی چون “اصرار بی علت بر برخی جملات و دیالوگها” مانند محرم نبودن شخصیت زن و مرد داستان و تکرار آن برای مخاطب ،انتقاد معنایی دیگری در حال حاضر به آن وارد ندانستند و این امیدواری را ابراز داشتند که این روال قابل پذیرش تا آخر داستان حفظ شود .

خلق سکانس های بدون اغراق ، نشان دادن حقیقت برخی جرائم اجتماعی بدون آنکه خشونت موجود در بطن آن را تبدیل به لذت جویی کند، تلاش برای نزدیکی به واقعیت اجتماعی و لمس آن  و مواردی از این دست ، برداشت اولیه برخی دیگر از تحلیلگران سینمایی، فرهنگی و اجتماعی بوده است.

با پیشروی این سریال نمایش خانگی،منتقدین سینمایی و فرهنگی با نگاه عمیق تری می توانند به آن وارد شوند ؛ که جویای نظرات آنها خواهیم بود.

گفتنی است سریال نمایش خانگی می خواهم زنده بمانم در تهران فیلم‌برداری شده و بخش پایانی آن در شمال کشور بوده که بمدت پنج ماه به طول انجامید و همچون آثار قبلی شهرام شاه حسینی و محمد شایسته “فیلم زیرنظر” موضوع آن برپایه دغدغه‌های اجتماعی جامعه با رویکردی عاشقانه تاریخی است.

بازیگران سریال می خواهم زنده بمانم شهرام شاه حسینی از گروهی تئاتری شامل حامد بهداد و سحر دولتشاهی تشکیل شده که البته دولتشاهی اخیرا در فیلم خط فرضی نیز حضور داشت و در جشنواره فجر 99 نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن گردید.

سریال ایرانی می خواهم زنده بمانم باوجود داشتن داستان و موضوع جذاب چنانچه صادق قدم بردارد، می‌تواند جزء پرفروش‌ترین  آثار جدید سال 1399 و در زمره فیلم های خوب و سالم برای جامعه مخاطب باشد و همچنین تماشاگران بسیاری را به نمایش خانگی بیاورد .

حامد بهداد در فیلمهای نظیر فیلم گیجگاه به محبوبیت خوبی رسید و اینبار تصمیم گرفت در شمایلی جدید جلوی دوربین رود. مرد انسان دوست و خیری که با هوشمندی خود گویا قرار است گره بسیاری از کلافهای داستان را باز کند. 

 سحر دولتشاهی در سریال می خواهم زنده بمانم با نقش جدید به سریالسازی می‌آید.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − نُه =