نامه بی سابقه 25نماینده کنگره آمریکا / لزوم تعهد به حقوق بشردوستانه از سوی اسرائیل

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از پایگاه خبری آمریکایی هیل ، 25نماینده آمریکا در کنگره صبح امروز 5شنبه، اقدامات اسرائیل را “جنایت جنگی” و خلاف موازین حقوق بشر دوستانه نامیدند و خواستار توقف فوری آن  و تحقیقات لازم شدند.

08:56:50

25 نماینده آمریکا در کنگره با ارسال نامه ای به وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن از وی خواستار اعمال فشار دیپلماتیک بر اسرائیل جهت جلوگیری از تبعید فلسطینیان از محله شیخ جراح در قدس شدند.

نمایندگان، اقدامات اسرائیل را با لفظ”جنایت جنگی” عنوان کردند و افزودند: ما به موجب این این نامه ابراز نگرانی عمیق خود در مورد برنامه اسرائیل برای جابجایی تقریباً 2000 فلسطینی از محله های بوستان و شیخ جراح در قدسرا اعلام می کنیم.

این نامه استناد می کند که اسرائیل برای ساخت “باغ تلمود” 100 ساختمان در محله ال بوستان ، جایی که 1550 فلسطینی زندگی می کنند و 60 درصد آنها کودک هستند ، تخریب کرده است.

این نامه خاطرنشان می کند كه اسرائیل اعلامیه هایی را منتشر کرده است كه آمادگی آن ها را برای اخراج 12 خانواده فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح -متشكل از 169 نفر که 46 نفر از آنها كودك  هستند- به منظور اسكان غیرقانونی اسرائیلی ها نشان می دهد. 

 در این نامه همچنین ذکر شده است که دولت اسرائیل خانواده های فلسطینی را کاملا نادیده می گیرد و آنها را هیچ نمی داند و این خلاف موازین بین الملل است. اسرائیل بین سالهای 1967 تا 2017 حدود 5000 خانه فلسطینیان را در بیت المقدس شرقی ویران کرده است.

تأکید شده است که بیت المقدس شرقی بخشی از کرانه باختری است و اسرائیل علاوه بر اینکه به طور غیرقانونی در شهرداری بیت المقدس ادغام شده است ، آن منطقه را به اشغال نظامی درآورده و سپس بر خلاف قوانین بین المللی آن را به طور رسمی به شهرک های خود الحاق می کند.

نمایندگان همچنین تأكید می کنند كه اسرائیل به عنوان یك اشغالگر ، باید از ماده 53 كنفرانس چهارم ژنو كه تخریب مناطق مسكونی متعلق به افراد در یك سرزمین اشغالی را ممنوع می سازد ، پیروی كند.

آن ها خاطرنشان كردند: مصادره اموال شهروندان در مناطق اشغالی ویرانی بزرگی را در آن مناطق ایجاد می کند. طبق ماده 8 اساسنامه رم دادگاه کیفری بین المللی، این اقدامات جرم جنگی و ذیل جرائم بین الملل است.

این نامه همچنین حاکی از آن است که مصادره و تخریب خانه های فلسطینیان توسط اسرائیل در محله های ال بوستان و شیخ جراح با مقالات مربوطه صادر شده توسط کنفرانس ژنو مطابقت ندارد.

نمایندگان کنگره ضمن عدم حمایت از اقدامات هم پیمان قدیمی خود ،اظهار داشتند که ایالات متحده با تخریبگری اسرائیل و نابودی خانه های فلسطینیان در بیت المقدس شرقی از سال 1969 مخالفت کرده است .ما می خواهیم توجه شما را به این واقعیت جلب کنیم که اعضای کنگره اخیراً نگرانی های خود را در مورد تخریب اسرائیل در بیت المقدس شرقی ابراز کرده اند.

در این نامه تصریح شده است که 64 عضو کنگره قبلاً در تاریخ 26 مارس 2020 نامه ای به وزارت امور خارجه ارسال کرده بودند و 12 نفر دیگر نیز نامه مشابهی را در 21 مارس 2021 فرستاده بودند و ابراز نگرانی شدید خود در مورد تخریب های خانگی در کرانه باختری و شرق  بیت المقدس و همچنین اخراج فلسطینیان از خانه هایشان را ابراز نموده بودند.

نمایندگان کنگره در نامه خود با استقبال از اعلام اخیر رئیس جمهور آمریکا ، جو بایدن ، در مورد لزوم تعهد به حقوق بشر در سیاست خارجی ، از دولت بایدن خواستند که یک پیام فوری سریع به اسرائیل ارسال کند تا برنامه های خود را برای تخلیه فلسطینی ها از خانه های خود در شیخ متوقف کند.

نمایندگان همچنین در یک اقدام بی سابقه خواستار تحقیق در مورد استفاده از سلاح های آمریکایی در تخریب های اسرائیلی شدند و افزودند: اگر اسرائیل به تخریب در ال بوستان ادامه دهدو قصد تخلیه فلسطینیان از شیخ جراح را داشته باشد ، سفارت آمریکا در اسرائیل باید ناظران را برای مستند کردن این تخلیه ها و جمع آوری آنها بفرستد و مشخص سازد آیا سلاحهای آمریکایی در آنجا استفاده شده است یا خیر. 

گفتنی است مجمع جهانی صلح اسلامی نیز روز سه شنبه، طی نامه ای فیسبوکی در اینستاگرام ، مراتب اعتراض و لزوم آغاز تحقیقات و فعال سازی «رویه های ویژه سازمان ملل» در جنایات رژیم صهیونیستی و تعهد به موازین حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه را از سوی این رژیم به دبیر کل سازمان ملل پیشنهاد داده و درخواست نموده بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × = شصت سه